Vilka linjer till Lord-cor de la bryere.

FadeAway

Trådstartare
Har hittat hingsten jag vill betäcka med. Inte för att jag har ett sto men vad skulle vara en lämplig stam att ta till denna hingsten?

Sv: Vilka linjer till Lord-cor de la bryere.

svårt att säga när man inte vet hur stoet är i temprament, extriör, gångarter, hoppkapaciett mm. Vad är det för hingst du tittat på?

Laurenz tysk holsteiner hingst. Har en avkomma efter honom idag.
Hoppar hus så planen är ju hoppavel. Men jag sörjer inte om den rör sig bra. :D

Självklart kommer jag ta stoets egenskaper i beaktelse innan en ev betäckning. Men är nyfiken vilka stammar som kanske skulle lämpa sig ihop med detta.

Nån måste väl ha något tips. Det är ju rätt vanlig stam liksom. :p

Titta på resultaten från senaste holsteiner-premieringarna. De har linjeavlat till tusen på det blodet +Capitol så hitta nån med en sån blandning så blir det nog bra! ;)

De hingstar du nämner ligger ju ganska långt bak på dessa unga, men det är ju samma blod takt igenom.

Contender-blod?

R-blod i den mån du hittar hingst som representerar det?

Quidam de Revel?

Som sagt var, det mesta har lagts på Corde-Ladykiller och funkat! :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka