Vilka klasser får jag starta under samma tävling?

J

JM93

Som rubriken säger, vilka klasser får jag starta i under samma tävling?

Jag rider ponny på lokal/regional nivå. Vissa tävlingar finns det från LC klasser till FEI:s inledande och jag har hört att man inte får starta text LC och FEI samma tävling, dock så hittar jag bara om detta när det gäller häst och inte ponny. Kan ju vara så att jag är dålig på att leta men.. Skulle vara tacksam om någon kan svara på detta, gärna med länk eller så så att jag kan läsa själv. :) Tack!

Sv: Vilka klasser får jag starta under samma tävling?

Det borde gå hitta nånståns, förra året red vi en LC på lördan och sen på söndagen blev det lite knasigt. Hade tänkt rida LA:P1 men blev osäker på om man fick rida båda under samma meeting så frågade överdomaren. Hon sa först att det gick bra, men en halvtimme senare så sa hon att de ha de kollat upp det och att man inte fick göra så. Försökte sedan själv leta fram om det men lyckas inte hitta ngt...

Mystiskt! Jag ska fråga dom domare jag känner, blir nyfiken på hur det ligger till.

-utanför tråden- vill man verkligen starta LC och FEI eller LA:P programmen samma dag/helg? (eller rättare sagt borde man?)
Känns inte schysst mot dom andra som tävlar i LC när man är klart för bra för den klassen...?

Gör det, skulle gärna vilja höra svaret sen:)

Nej jag tycker absolut inte att man ska göra det egentligen. Ponnyn var bara 6år förra sommaren och gick mest LC, LB och några LA:1 men ville testa något lite svårare för att kunna jämföra med årets resultat :) Varför jag undrar detta är för att vi ska starta FEIs inledande i maj och det kändes lite taskigt mot ponnyn att rida två "större" klasser samma dag och tänkte därför rida en LB som uppvärming om man får göra det. Men hittar jag inget svar så får det bli LA:P1 som uppvärming ;)

Äh, det ska nog funka ändå, den ska ju vara stark nog att gå P1 utan att bli trött. Tips som du säkert redan vet, rid inte fram för länge inför första klassen och till nästa klass räcker det med 20 min typ, då han bara behöver lea igång, så sätter du ihop honom de sista minuterna. = )

Men rid hellre p1 och fei inledande hellre än lb och fei, det är inte schysst mot dom andra i lb att tävla med någon som är för bra för klassen... Lb är ni ju 'klara' med = )

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 513
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 470
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025