Vilka kläder kan man ha på en E-tävling?

D

darktails

Jag är helt ny inom detta med westernridning och undrar därför vad man kan ha på sig för kläder på en E-tävling eller en man kan prova på.

Skall man ha några speciella skor eller så?
Hur är det med hästens utrustning? man får ha vanlig engelsk men hur är det med hjälptygel och andra saker på hästen?

Någon som vet detta.

Hittar ingenstans där man kan läsa om ryttarens kläder.

Vill starta en E klass men vet inte vad jag skall inhandla för kläder.

vanliga skor, skjorta och vita byxor eller vad?

Sv: Vilka kläder kan man ha på en E-tävling?

Skjorta av något slag, byxor kan vara bra.;) Du kan rida i jeans eller ridbyxor. Ridskor, ridstövlar , jordpurs o westernboots. Engelsk sadel o träns ok. Inga hjälptyglar, inga strykkappor o inget spö:) hoppas du blev lite klokare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Efter en helg i Falsterbo och många år inom hästnäringen har jag börjat fundera på människans syn och relation till hästen. I min...
Svar
12
· Visningar
2 660
Senast: nullo-modo
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 131
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 453
Senast: mackan
·
Hoppning (Och en utrustningsfråga för tävling) Att man får starta 2 klasser per dag är jag medveten om. Gäller det även meeting? Alltså, får man...
Svar
2
· Visningar
2 431
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka