Vilka hästar/ryttare vill ni se i VM-final nästa år?

hjärter_dam

Trådstartare
Alltså i slutfinal, där de fyra ryttarna rider varandras hästar.

Vi kan ju göra två lisor, en för de hästar som skulle vara kul att se och en där de som verkligen förtjänar att komma till final.

Jag skulle verkligen vilja se:

Baloubet, skulle vara väldigt intressant att se hur tre andra världsryttare kunde tygla det vilddjuret

Checkmate, eller möjligtvis (och mer troligt) Shutterfly, av samma anledning som ovanstående

Goldfever, för att jag är helt övertygad om att en ryttare som Rodrigo (eller Rolf-Göran för den delen) skulle våga släppa fram nosen lite på Goldfever och då skulle han aldrig mer behöva sätta sig på oxrarna (nej, jag är ingen stort fan av Ludgers ridning)

Gitania eller nån annan av Ehnings hästar, för att jag tror att han skulle rida vilken häst som helst väldigt, väldigt bra

Den andra listan, de "rättmätiga" finalisterna, enligt mig är:

Rolf-Göran
Rodrigo
Marcus Ehning
Thomas Velin

Så, fram med era listor nu!

Sv: Vilka hästar/ryttare vill ni se i VM-final nästa år?

Hmm klurigt att endast välja 4st...

Skulle vilja se följande..
*Rodrigo Pessoa
*Toni Hassman
*Thomas Velin
*Marcus Ehning
*Meredith M Beerbaum
*Och bara för att få med en svensk -Roffe-

Jaa det blev mer än 4st, men de 4 översta är de jag helst ser :D

håller med, Baloubet vore en hitt att se i finalen.

Verkar ju vara lite speciell så kan vara kul att se hur andra ryttare löser det.

Annars vet jag inte, får fundera på det. :)

Hästar: Fleche Rouge ( tyvär i formsvacka just nu)
Balobuet of course!
Andiamo Z (om han hâller)
Joel

Ryttare Samanta Mcintosch HON KAN RIDA HON
Roffe
Gregory Whatlet.... sen kvittar det

Jag glömde en häst, Mozart som är hos Whitacker nu. En ryttare som jag inte skulle vilja se...Ward frân USA

Jag gillar inte heller Ludgers system....men kan väl vara lite avis pâ hans kontroll och och hans kroppskontroll

skulle inte ni tycka att det var kul att se baloubet under ray texel?:rofl:

Skulle också vilja se baloubet med andra ryttare! Marcus Ehning hoppas jag är självklar i finalen! :love:

Jag vill som er andra se Baloubet ridas av andra ryttare.
Även Shutterfly, ifall han hoppar bättre med nån som sitter bra?! :smirk: MEN jag vill INTE ha med Meredith i finalen, så blir lite konstigt där! :crazy:
Sen vill jag ha med Robert Whitaker ( :angel: ) på Ublesco, fast tar han nån häst så tar han Nicolette. Men någon Whitaker vill jag se iaf!
Sen kanske Roffe eller Ehning.

Tänk va kul om man fick välja hästar och ryttare fritt, så att det inte behövde vara själva ekipagen...
Det skulle ju vara lite roligt att se hästar som verkar svårridna, så att den som vann verkligen hade satts på prov...
Baloubet är ju given, om än jag tror att han hade varit mer spännande vid förra VM, även han lugnar sig väl lite med åren... Franska Flipper dèlle kunde kanske vara nåt? eller Dilémme de gef? Osäker på stavningen.
Skulle vara otroligt kul om RGB kom med i en VM final, jag hör ju till dem som gillar Ludger också, så måste man ju ha en tjej med, och då vill jag se christina Liebherr. No Mercy kan faktiskt också få vara med.

Ryttare vete 17, men Baulobet vore kul att se hur de andra skulle klara av! Tänk om han varit med i finalen när Helena Lundbäck red! Hade varit kul att se hur en liten ryttare som hon skulle ridit honom!

Goldfewer vore också kul tycker jag. Inte för samma anledning som dig, för jag inbillar mig att den hästen är extremt svårriden och lite "falsk" på hinder. Säkerligen en skitsvår häst att "känna in" på bara de futtiga minuter de har på sig!

Sorbe skrev:
Jag vill som er andra se Baloubet ridas av andra ryttare.
Även Shutterfly, ifall han hoppar bättre med nån som sitter bra?! :smirk: MEN jag vill INTE ha med Meredith i finalen, så blir lite konstigt där! :crazy:
Sen vill jag ha med Robert Whitaker ( :angel: ) på Ublesco, fast tar han nån häst så tar han Nicolette. Men någon Whitaker vill jag se iaf!
Sen kanske Roffe eller Ehning.

Du kanske har missat Merediths otroliga skänkelläge, finns inte många som hon..de flesta flaxar ju med benen som fågelvingar.

Hästar som vore roliga att se är ju såklart de hästar som ser lite svåra och speciella ut som Baloubet som alla tidigare nämt.
För att mäta vilken ryttare som är bäst, för VM e ju verkligen ett mästerskap som tar fram den bästa och mest kompletta ryttaren hoppas jag på olika typer av hästar. Shutterfly, Arco, Flippan...listan kan göras lång.

Skulle självklart vilja se våran kompetenta Roffe i final, tillsammans med Nick Skelton, Marco Kutcher, Beat Mändli. Är många ryttare som rider väl och som jag tror kan behärska många olika typer av hästar,svårt att välja ut bara 4.

Tror VM kommer bli spännande som tusan, hoppas de visar mycket på TV:)

*Marcus Ehning!!-Gitania :love:
*Rolf Göran Bengtsson-Mac Kinley
*Svante Johansson-Nostradamus
*Thomas Velin-equest carnute
*Meredith Michaels Beerbaum-Shutterfly
*Rodrigo Pessoa- Baloubet du Rouet
*Ludger Beerbaum-Goldfever
lite mer än 4 men men...:angel:

*INTE MALIN BARYARD :devil:

Senast ändrad av en moderator:

Långnos skrev:
Du kanske har missat Merediths otroliga skänkelläge, finns inte många som hon..de flesta flaxar ju med benen som fågelvingar.

*host host* Jag har sett den och den är för långt fram... Hoppa in i tråden "Cinderella såld" så kan du läsa mer om våra kommentarer där... :smirk:

Rolf Göran Bengtsson hade jag absolut velat se eftersom jag tror han ahde haft störst chans av de svenska ryttarna.. å jag hade gärna sett honom på baloubet :)

Hej jag blir bara nyfiken....varför inte Malin?

Ja hon sittet verkligen lite ähum annorlunda men förut när hon va amerikan och tränade för Morris, dâ red hon jättefint. Tex med Quickstar.

fnorr skrev:
Ja hon sittet verkligen lite ähum annorlunda men förut när hon va amerikan och tränade för Morris, dâ red hon jättefint. Tex med Quickstar.

Konstigt. Honom vågar man inte rida fult för! :crazy:

:rofl: Hon kanske ska ta sig en lektion för honom igen så får vi se vad som händer! :rofl:

med risk för att låta lite dum, har aldrig hört talas om att de byter hästar i finalen, har det alltid varit så eller är det något "nytt"? jag har inte följt VM i hästsport så det är därför jag undrar!

Jag vet att de iaf gjorde det 1990 här i Stockholm, men gjorde de det för 3 år sen? Känner mig lite efter jag själv...

De 4 bästar ryttarna byter iaf hästar med varandra och rider en runda var på hästarna.

Liknande trådar

Hoppning Med hästbyte, ni vet! Och inga patriotiska förslag om "alla svenskar", utan sådana ni skulle vilja se rida nån annans häst, eller se den...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 482
Senast: Nelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar