Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

cambodia

Trådstartare
Har semester v. 26 - 29, dvs 24/6 - 21/7 och har verkligen INGET planerat... O_o

Vad händer under den perioden i hästsverige?
Vad ska ni åka och titta på/delta i?

Utgångspunkten är Västmanland men kan tänka mig åka en bit, dock inte för långt.

Fjord-SM i Nyköping 11 - 14 juli blir det eventuellt!

Fyll gärna på, även från andra delar av Sverige, kanske fler som är nyfikna!
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Det enda jag vet är Falsterbo Horse Show, typ v 28. Är ej säker hörde det bara i förbifarten någon dag :)
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Falsterbo är ju i princip så långt söderut man kan komma, men det kan man inte missa. I samma landsända har ju Malmö internationell fälttävlan. Nästan mitt i stan t o m. har dock inte datumen i huvudet nu men går säkert att googla på.
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

*delvis kl*

MCHS har i år bla EM för Seniorer i fälttävlan. Det är dock senare, v.35, 29/8-1/9.

Falsterbo HS v. 27-28, 6/7-14/7.
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Sommardressyren inkl Lag SM, på Ericsbergs slott. Härlig sommartradition i fantastiskt fin miljö, rekommenderas varmt!
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Hugo Åbergs memorial på Jägersro (i Malmö). Får väl räknas som den stora travhändelsen i södra Sverige. Det brukar vara på den sista tisdagen i juli, men jag har inte koll på exakt datum än.
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Sommardressyren inkl Lag SM, på Ericsbergs slott. Härlig sommartradition i fantastiskt fin miljö, rekommenderas varmt!

Fast just Lag SM går hos Vallentuna RK iår (9-11/8).


Islandshäst SM går i Norrköping 4-7/7.
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

har jag missat, Eriksberg har ju haft så många år nu så jag antog att de hade även i år. Men sommardressyr har de iallafall likväl ;)
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

*kl*

Inte de datumen som TS efterfrågar men jag tror att många skulle uppskatta att se både nationaldagsgalopp en på gärdet i Sthlm 6/6 och Svenskt grand National på Strömsholm 16/6. :)
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

*kl*

Inte de datumen som TS efterfrågar men jag tror att många skulle uppskatta att se både nationaldagsgalopp en på gärdet i Sthlm 6/6 och Svenskt grand National på Strömsholm 16/6. :)

Skulle just skriva de arangemangen med. Ett annat trevligt "nationaldagsgalopp" som tyvärr redan varit i år men som kommer igen nästa år är i Övrevoll, Oslo den 17 maj. Fint uppklädda norrmän, vackra hästar och god feststämning.

Blomeröd skall väl annars ha en löpdag i sommar? Vill minnas att man stälde in förra året för åtgärder på banan men laddade för i år...
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

*Svarar flera*

Tack för bra tips!

Ett annat tips som är utanför min semester, ja redan nästa helg :D är ju Strömsholmstävlingarna i Strömsholm (såklart ;) )
Det ska jag nog se till att åka och titta lite på, den 6 - 9/6.
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Turbo star international i Strängnäs - juni eller juli och i Vetlanda - aug- har vi arab riksen med riduppvisning, i :)
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Inspirationshelgen i körning den 13-14/7 i Sundsvall är väl ngt man inte kan ställa till så att man missar det, det verkar ju bli helt magiskt för alla som gillar körning, och även för dem som inte kör än, men som är lite intresserad och gärna vill prova lite :-)
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Åh, det lät jättekul! Men känns lite för långt att åka tyvärr :(
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Den där inspirationshelgen i Sundsvall ska jag åka på!

Sen får man inte missa att titta på eller delta i körtävlingarna i Villvattnet 5-7 juli, det måste väl vara en av Sveriges vackraste tävlingsplatser :love:
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Ah, vatusan, det var ju ännu högre upp i landet :p
 
Sv: Vilka "hästarrangemang" måste man se i sommar?

Vilka krav du har :p Du får väl planera in en roadtrip norrut :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 038
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 415
Småbarn Vi snackar vidare här :) September 1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235...
16 17 18
Svar
346
· Visningar
30 436
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 597
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp