Vilka grenar tävlar ni i?

Har varit med & tävlat i allt utom roping, cutting och herd work...

Roligast tycker jag att det är med Trail och Working cowhorse. Varför? Tja, Trail för millimeterprecisionen och cowhorsen är verkligen världens adrenalinkick!

Malin

oki vad är herd work?
aldrig hört det :)
Trail verkar kul! Har testat lite lite med ridskole häst.
Funderar på att skola Herman (och mig själv) i det.
han behöver få tänka när han jobbar och jag tycker det verkar kul. Och han med så klart

Jag tävlar trail, pleasure, horsemanship och western riding.. ska förhoppningsvis starta reining till hösten.. jag har tävlat dem klasserna för att jag tycker att dem e roliga att tävla och min häst har varit bra lämpad för dem.

Herd work kan man säga är en utbildningsklas sför cutting. Man rider på tränsbett och får hjälpa hästen något mer än i cuttingen utan att få massor av penalties...

Malin

Malin, ska du ner till High Chaparall i juli? Det verkar vara kul klasser och främst vill jag se Ranch Trail. Vet ingen som ska dit ännu och man vill ju inte bli helt själv :o

Hej simpe!
Helt lass med värmlänningar kommer ner till High Chaparall om du kommer ihåg oss från Värmlandscupen, Norra Mon Charlottenberg?
Vi har chartrat buss som åker ner. Vi kommer nog att tälta då det ju blev fullbokat på stugorna....
Plats finns kvar på bussen om det är nån som vill med? Åker från Karlstad , Kristinehamn och ner till Jönköping.
Pris och info se vår hemsida: www.wwr.se!

Jag å Hampus ska ner till high chapparall hela helgen och tilla..

Har inte bestämt mig änom jag ska rida men gör ajg inte det blir det säkert ner en nån dag och kolla iaf... Har ju inte särskilt långt att åka.

Malin

Nu klickade det vem du är :idea: Såg ju dig i Trailen på Greva ;)
Kul att höra att det är någon jag känner. Hur ska ni bo?

Kul att ni kommer också :D Jag ska också tälta men jag tar nog egen bil. Kanske kan jag tälta ihop med er, tycker ju att ni är en trevlig klubb med goa medlemmar ;)

Jag har precis börjat tävla och tävlar helst Western Horsemanship, Western Riding, Pleasure och Reining. Detta för att vi har en bakgrund som dressyrekipage och det faller sig liksom naturligt att börja med ridgrenarna. Reiningen är roligast men svårast.

/Camilla

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
839
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 879
Senast: Roxy
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama