Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill gärna veta mer.Bara ett. Men det gick inte att rätta, tyvärr. Vill du veta så kan jag skriva och berätta.
Vilken typ av fellägen i samband med förlossning har ni varit med om och hur har ni löst dom? Blev det ett lyckat resultat? Har det varit svårt?
Jag ska kanske tillägga att en kompis sto, som fölade hos mig, fölade med sätesbjudning. Det är väl dock egentligen inte ett "felläge" i den bemärkelsen. Men den gången fick vi ringa ut veterinären för att hjälpa stoet. (det är snart 20 år sedan, kanske hade vi agerat annorlunda med några fler års erfarenhet på nacken...)Vågar knappt säga det, men inte ett enda felläge på drygt 30 egna fölningar. (undrar hur länge man vågar hålla på? )
En sätesbjudning på en kompis sto som bodde hos mig. Där var veterinären ute och vi hjälptes åt att dra ut fölet. Det gick bra - men fölet fick ändå avlivas nån vecka senare av annan orsak, som inte var relaterad till fölningen.
Jag ska kanske tillägga att en kompis sto, som fölade hos mig, fölade med sätesbjudning. Det är väl dock egentligen inte ett "felläge" i den bemärkelsen. Men den gången fick vi ringa ut veterinären för att hjälpa stoet. (det är snart 20 år sedan, kanske hade vi agerat annorlunda med några fler års erfarenhet på nacken...)
Vi gjorde egentligen inget annat än att övervaka och på den suddiga tv-bilden hade vi inte ens sett om vattnet gått eller inte. Vi noterade bara att det "inte såg riktigt bra ut" och sedan ringdes veterinären utVad gjorde ni/skulle ni ha gjort vid det läget?