vilka färger kan de bli? (kanin)

Smurfoff

Trådstartare
hade tänkt para min hona holly med grannens löwen hane .

vilka färger kan de tänkas bli samt hårlag? holly är hermelin/löwen siames winertecknad blåögd och hanen är svartgrå med bruna ögon löwen.

kan det bli blåögt? långhårig?

lowenhanesvart.jpg

98908_1192907931.jpg

Sv: vilka färger kan de bli? (kanin)

Svart/Grå är ingen färg, har du foton på föräldrarna, så kan jag hjälpa dig :)

Jo men bara den översta, är det hanen?

Ok då är pappan Svart Otter, skulle gärna se foton på honan också, då jag måste veta om hon är Viltsiames eller Zobelsiames. Vet du vilka färger föräldrarna har?
Annars är det enda jag kan säga säkert att det blir (om hon är zobelsiames) Svart och Svart Otter med eller utan wienerteckning. Oddsen avgör om du får någon blåögd, men chansen är liten då pappan inte verkar vara wienertecknad.
Är hon däremot Viltsiames, så blir det bara Viltgrå(med eller utan wienerteckning)

Men Lejonhuvade brukar bära på massa olika färger, så troligtvis så blir det inte bara dessa, och det är därför du gärna får skriva ut deras stam om du vet den.

Då pappan ser dubbelmanad ut, så kommer alla ungar få man, men sen beror det på om mamman är enkelmanad eller dubbelmanad om det bara blir dubbel, eller om det blir enkel också.

Hoppas du förstår :P

ser du bilden nu ? har endast en bild på henne som unge... mamman har ingen stam så ja vet ej hur hennes föräldrar ser ut, dock vet ja att hennes mamma är siames och ja tror pappan va svart löwen, inte säker.

bild571_orig_SE.jpg

hon har lite mer brunt runt nosen nu och brunare på kroppen

Ok då vet vi att pappan är Svart Otter och Mamman är Brun zobelsiames wienertecknad med blå ögon. Kan tyvärr fortfarande bara säga att de färger som jag kan se att det kommer bli, är Svart och Svart Otter, 50% chans till wienerteckning.

Mamman ser enkelmanad ut, så kika på ungarna sen när pälsen precis börjar komma, på dubbelmanade så saknas pälsen på sidorna och kinderna, och kommer senare istället. På enkelmanade börjar manen komma först vid ca 3 veckors ålder.

Bild på 6 dagars dubbelmanad unge:
Kajsakulldag6016mindre.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 551
Senast: Asko
·
Övr. Katt Hejsan! Jag funderar på att para mina två katter innan jag kastrerad dom. Jag undrar nu för roligt, vilken färg kattungarna kanske får...
Svar
17
· Visningar
3 450
Senast: Red_Chili
·
Däggdjur Tyckte det var längesedan det var en tråd där alla får presentera sina kaniner. Så presentera era kaniner nu; ålder, ras...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
35 652
Senast: _satelit_93
·
Övr. Katt Hej! Jag har lite frågor om parning m.m. Hur nära/ofta får en hankatt para sig? Finns det någon regel (eller rekommendation) på hur...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Honungshumlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama