Vilka blöjor använder de i Grekland?

Timsetim

Trådstartare
Huggies, Pampers??

Vi ska dit på semester och det måste ju vara smartare att köpa blöjor där nere än att släpa med sig från Sverige!? :idea:

Jag vill veta nu så att jag kan förbereda genom att prova vilket märke som passar bäst till våra barn! :idea:

/Timsetim
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

när vi var på kreta i maj 2 veckor förra året så hade dom pampers där.

mitt råd är att ta med egna blöjor för deras var dyyyyyra där!

200 spänn för ett paket som vanligtvis går på 126 kr här hemma.

nu hade vi inte sonen med oss utan min mamma passade honom så vi behövde som tur var inte ruinera oss på det.
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

Pampers brukar finnas, ja. Men det är dyrt. De vanligaste butikerna man stöter på som turist är minimarkets/små supermarkets och där får du räkna med att de kostar ungefär dubbelt upp mot i Sverige.

Det lär gå att packa ett paket i underredet på barnvagnen t o m på flyget, så ni bör kunna få med er rätt många blöjor.
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

Man packar/gömmer blöjpaketen i barnvagnen, billigt, smidigt och bra!

Det kan vara svårt att hitta bra blöjor på en del håll och iaf i tex Spanien har de parfym och grejer i blöjorna man inte vill utsätta barn för.
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

Pampers brukar finnas, ja. Men det är dyrt. De vanligaste butikerna man stöter på som turist är minimarkets/små supermarkets och där får du räkna med att de kostar ungefär dubbelt upp mot i Sverige.

Det lär gå att packa ett paket i underredet på barnvagnen t o m på flyget, så ni bör kunna få med er rätt många blöjor.

Hehe! Ett proffs!

Man kan packa i underredet OCH åkpåsar :angel:
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

*svarar alla*

Tack för tipsen!

Eftersom vi har två blöjbarn så hade jag gärna sluppit ta med mig blöjorna. Betalar hellre dubbelt än fyller en halv resväska. Våra barn är nästan 2.5 år när vi åker så vi tänkte bara ha med oss typ paraplysulkys. Kan man gömma något i en sådan? ;)

En kollega till mig var på samma anläggning förra året och enligt henne fanns där ett köpcentrum på gångavstånd. Det var stor skillnad på priserna mellan det stället och affären på anläggningen. Tyvärr hade inte hon blöjbarn med sig.

/Timsetim
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

Jag hade nog satsat på att köpa där ner. Ni ska väl inte stanna där så länge så det kan väl inte röra sig om många paket.
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

oj vad bängligt köp där nere.... hellre kosta mer än att man måste kånka runt på extra vikt vid resan..... ta med så ni har för första tiden bara....
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

Vi hade syskonvagnen när barnen fick plats i den, grymt bekvämt på alla vis. Den slukade mycket packning :D

Nu vet jag inte om stället ni ska till men vi hittade inte användbara blöjor i rätt storlek (över 12 kg) i hela Arguineguin på Gran Canaria.

Visst, det fanns Pampers och Huggies men fel storlek. Provade tre andra okända märken men de var sämre än sämst med röd rumpa direkt i värmen.

Som tur var gick det att gå på toan istället bara treåringen slapp vinterkläderna :p
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

Eller så försöker ni göra dem rumsrena !

Vi har ju börjat med det projektet. Men jag vågar inte lita på att de är helt torra tills vi åker.

Jag hade nog satsat på att köpa där ner. Ni ska väl inte stanna där så länge så det kan väl inte röra sig om många paket.

Nej, vi är borta i en vecka. Så det ska inte behövas mer än ett paket, om ens det.

Vi hade syskonvagnen när barnen fick plats i den, grymt bekvämt på alla vis. Den slukade mycket packning :D

Ok och jag kan inte tänka mig något värre än behöva släpa med mig den till flygplatsen! :angel: Men det gick bra alltså? Om jag inte har fel så har/hade ni också en UJ?

Nu vet jag inte om stället ni ska till men vi hittade inte användbara blöjor i rätt storlek (över 12 kg) i hela Arguineguin på Gran Canaria.

Visst, det fanns Pampers och Huggies men fel storlek. Provade tre andra okända märken men de var sämre än sämst med röd rumpa direkt i värmen.

Ok, det var bra att veta!

/Timsetim
 
Sv: Vilka blöjor använder de i Grekland?

Hihi ni kan ju ta på er typ träningsbyxor hela familjen och proppa fulla med blöjor :D

Nä men skämt åtsidor. Jag hade nog köpt blöjor på plats. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 443
Senast: Queen
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 010
Senast: ptr
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 538
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp