Vilka bett är godkända tävlingsbett, hur vet man?

lakrits

Trådstartare
Jag satt och läste igenom regelboken idag....igen...och då slog det mig att jag har inte den minsta aning om vilka bett som är godkända för tävling. Den visar två bett som inte är godkända....men det måste väl finnas fler?

Jag själv äger ett tredelat bett med skänklar som har tre kopparringar på mittdelen, någon har sagt till mig att dom inte är tävlingsgodkända och det finns ju ganska många bett med rullar och dyl på, hur vet man vilka som är OK och inte?

Hur är det med snaffel bit? Finns det nåt där man sak tänka på som inte är godkändt tävlingsbett?

Sv: Vilka bett är godkända tävlingsbett, hur vet man?

jaa, du har väl läst 169 och 170 där det står om bett? Där står det ju lite om storlekar tvådelat, tredelat, mundelen etc.
Kopparrullar är accepterat.
Mycket av WRAS regelbok är baserat på AQHAs regelbok. Läs gärna mer där.

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 824
Senast: Vogue
·
Hästvård Jag vet att det finns hundratals trådar i ämnet häst som gapar men jag har läst igenom dem alla utan att hitta någon som stämmer överens...
Svar
19
· Visningar
2 473
Senast: Jolo
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 690
Senast: Karminnie
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 678
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning