Vilka barnkläder säljs på hempartyn?

Ishtar

Trådstartare
Vet om Blingo och me&i, men mer då?
Blir lite sugen att prova det här, nu när man är mammaledig och har lärt känna jättemånga bebismammor att bjuda hem på fika och klädvisning. Nån här som säljer hemma?

Eftersom jag inte bor i typ Vasastan så känner jag inga välbärgade lattemorsor så jag skulle helst vilja hitta ett märke som inte är så vansinnigt dyrt, men jag tror de flesta som sälja hemma är det. Men kanske nåt lite billigare än Blingo iaf! :)

Sv: Vilka barnkläder säljs på hempartyn?

jag skulle helst vilja hitta ett märke som inte är så vansinnigt dyrt, men jag tror de flesta som sälja hemma är det.
Skilj gärna på "dyrt" och "kostar mycket pengar" :idea: och titta på vad du får för pengarna

Jag har massor av kläder av ett av dessa märken och många av dem är inne på tredje barnet nu. De kommer kunna användas till fjärde barnet också.
De tål att tvättas massor av gånger och är fortfarande lika fina.
Så även om de kostade lite mer än de stora drakarnas kläder gjorde så håller de sig fina så väldigt mycket längre.

Rabdido. Har en barndomsvän som far runt och säljer hos folk.

*länk borttagen av moderator*

Senast ändrad av en moderator:

Lingon och blåbär säljer så

Just det ja, tyvärr tycker jag deras kläder är tråkiga. Jag har en 50 kr rabattkupong att utnyttja, men kan inte komma på vad jag skulle vilja köpa av dom... :o

Jisses..här snackar vi firmanamn till höger och vänster, men sätta in firmanamnet i en länk..nej ajja baja...:cool:

Jag har för mig att enligt vanliga forumregler får man diskutera varumärken osv men inte länka till en webshop t.ex.

Ett ganska nytt märke med hempartyn är My Kidoo.

Men vad lustigt, jag tänkte precis skriva att jag har googlat fram My Kidoo som jag nu har förälskat mig i. Nu vill jag åtminstone vara värdinna för ett party, gillar kläderna jättemkt. Men kanske blir det för mkt att vara säljare. Ingen här på Buke som är det? Verkar som att man ska regga en egen firma om det ska löna sig lite mer.

Me & I har jätte fina kläder, köpte en heldel på party sist, både åt mig och dottern. :)

Själv är jag otroligt besviken efter ett homeparty med MK. Tuffa killkläder och gulliga tjejkläder. Det fanns inget könsneutralt. Sen köpte jag ett par byxor som var så tighta i midjan att de inte går att använda. Nästan 200 kronor i sjön. Sonen väger under 10 kg och är 1 år och alltså inte direkt någon stor kille, ändå var de så små i midjan. Nej jag ger tummen ned.

Själv är jag otroligt besviken efter ett homeparty med MK. Tuffa killkläder och gulliga tjejkläder. Det fanns inget könsneutralt. Sen köpte jag ett par byxor som var så tighta i midjan att de inte går att använda. Nästan 200 kronor i sjön. Sonen väger under 10 kg och är 1 år och alltså inte direkt någon stor kille, ändå var de så små i midjan. Nej jag ger tummen ned.
Du har laglig rätt att ångra ditt köp efter ett homeparty, det är hemförsäljningslagen som gäller och ångerrätten är tillämplig avsett anledningen till att du inte vill ha plagget - men det är givetvis tidsbegränsat. Det företag jag säljer för har två veckors ångerrätt efter leveransen, men jag vet inte om det är just så det står i lagen.

Jag var noga och tvättade givetvis byxorna innan jag upptäckte det...

Äsch då...

Där är fördelen med de ÖkoTex-märkta kläder som säljs, det finns inga skadliga kemikalier i dem så det finns ingen anledning att tvätta dem före användning. :love:

Tja enligt försäljaren skulle det vara Öko-tex. Jag reagerade direkt över att kläderna inte var märkta med märket, men köpte ändå för att vara artig. Nu när jag blev så irriterad över byxorna blev jag ännu mer irriterad över att de inte var märkta och jag tror att hon bara snackade i nattmössan.

Hmm...
Jag vet att det finns något (flera??) företag som skryter med att deras kläder "tillverkas på fabriker som gör Öko-tex-kläder". Problemet är bara att de kläderna inte blir ett dugg mer Öko-tex för det. :mad:
Det är ju precis lika dumt som att säja att "min bensindrivna bil är en miljöbil för att den tillverkas på samma fabrik som också gör miljöbilar"....

Dålig säljare.
Dom klädpartyn jag har varit på så har säljarna haft full koll på om ett plagg är stort eller litet i storleken. Så de har sagt om man får köpa ett plagg i större eller mindre storlek vid behov.
Jag har alltid med min dotter också, så kan man prova och mäta lite. :D

Jag har alltid med min dotter också, så kan man prova och mäta lite. :D
Vill man slippa släpa med sig barnen kan man alltid ta med sig ett par byxor och en tröja som sitter bra på barnet ifråga, så kan man jämföra med plaggen som säljs och på så sätt hitta rätt storlekar. :idea:

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: sorbifolia
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 548
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 678
Senast: Dandylinn
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 171
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar