vilka bakterier i luftvägarna?

Abova

Trådstartare
Vilka bakterier kan hästar ha i luftvägarna / luftsäckarna FÖRUTOM equi och zooepedimicus, finns det några fler?

Sv: vilka bakterier i luftvägarna?

Du kan ha flera typer av bakterier Streptococcus Equi och S. Zooepidemicus är de som ger kvarka.

Jag vet och därför vill jag veta vad mer som kan finnas med namn!
Personligen känns det som att hittar de bakterier så är det oftast equi och zooepe... och jag hoppas ju in i det längsta att det kan vara något annat så finns det någon som fått svar där det varit något annat än dessa?

Det är ju inte så vanligt med bakterier. Virusinfektioner är nog vanligare precis som hos människor.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 607
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka