vilka av er kommer till vedmaritten?

cardigan

Trådstartare
solen har skinit här idag i göteborg, fasten fotfarande kallt när jag var ute o red i kylan och för att inte misströsta ,så drömde jag mig framåt till värmen o tävlingsesongen, tänkte ta vedmaritten som är så fin att rida,alltid duktiga funktionärer, bra bana och alltid ett trevligt bemötande, en eloge för skånska distanssällskapet. jag tänkte ta våran scandal giggolo där, hadde planerat med våran cardigan där,men han har nygligen tillfrisknat efter sin svåra sandkolik, så han lär få vila från tävlingar i år.vilka av er kommer till vedmar här på buke? det skall bli roligt att synas igen efter en lång o tråkig vinter, kram på er alla mvh anne:banana:

Sv: vilka av er kommer till vedmaritten?

Hejsan Anne! Sven och jag tänkte komma på Vedemaritten... En 12:a... Har ju interiditdärförr.. så det får bli premiär för säsongen... ..Oj då! Jobbigt att Cardigan inte mått så bra.. Hoppasatt allt går bra och att han blir helt återstäölld.. Vi synsdär.. Hadetgott..// Gunnel:banana:

ja det är ledsamt med cardigan det har tagit mycket av honom, cardigan är ju väldigt speciell för mig även om jag älskar alla våra andra hästar du förstår nog vad jag menar. vad roligt att du kommer med sven:bump: då rider jag i samma klass med giggen, men jag har något roligt att berätta jag har fått en ny present på min 39 års dag
av min käre make,jo jag fick en ny häst,vars namn är global handsome han är 5 år gammal och impoterad från tyskland han är så snäll o go o rar på alla vis.må så gott kramar anne:rofl: :rofl:

Men vadroligt Anne!! Stort Grattis i efterskott då.. För jag vetr ju intenär du fyller...:crazy: Kul.. Då hardu ett nutt distansämnedå att träna upp... Lyckatill.. Kramar// Gunnel;) :bump:

:idea: ja jag är jätteglad över honom,till o med erich som inte har ridigt på evigheter var ute en sväng på honom i lördags.nu går jag
bara o räknar veckorna till vedmarritten och hoppas på turen, för sven o giggen så vi kan sova gott den natten efter. blev så ledsen
över uteslutningen på simlångsritten, giggen fick ju ett jätte skav u:eek: dppe på manken,så man får hoppas på bättre tur nu :banana: det blir ju giggen o lilla cosea som jag kommer tävla i år
min kära cardigan får vila från tävlingarna i år kommer din man med o grommar dig? kramar från anne:)

:banana: :rofl: grattis grattis till dem fina priserna som du o sven kammade hem läste om er på svensk ridsport han är nästan som en distansjärsufaks det skall ni verkeligen ha en eloge för kramar anne:rofl: :bump: :o

hej Anne! Har du hittat någon beduinmoped? Jag har sett en jättefin Shagya-arab. Rejäl storlek men dock bara två år (tror jag). jag tänkte göra årsdebut på Vedemar men jag vet inte hur långt ännu. tycker att vårens träningar så här långt har gått lite knackigt! Hälsningar Pia

oj! jag läste inte färdigt! Grattis till den nya hästen! Ett bra tips! Ge hästarna en kur med psylliumfrö (loppfrö)Finns att köpa 4,2 kg låda av lantmännen. Det hjälper till att få ut sand ur tarmarna. Det har varit en hopplös höst/vinter. Tror att många hästar fått i sig mycket sand samt mera parasiter pga denna värme. Vårat föl var på sjukhuset nyårshelgen pga kolik, sand och mask. Trots att han är maskad 1 stoet när hon fölade 2 Ahrne vid 8 v ålder 3 Ahrne vid 16 v ålder Före, under och efter betet samt i oktober så kom det ut otäcka spagetthi nu i februari urscha!

vad charmigt det bidde ingen beduinmoppe ,men en travarmoppe istället,o vad roligt då syns vi ochså på vedmarritten.bra tips om loppfröna på lantmännen,har hållt på och köpt småpåsar på hälsokosten.:) då är jag inte ensam om kolikhäst i vinter hoppas det går bra för dig på vedmarritten.du skall bara veta vad jag längtar till att träffa alla distansvänner efter denna långa tråkiga vinter.
må så gott kramar anne:bump:

Tackar tackar för Grattulationerna... Ja visst är han nästan som en distansjärvsöfaks...hihi:rofl: Tyvärr har det blivit ändrade planer nu Anne... Vi tar Björkviksritten istället Närmare Och så är det ju enCEI*** ritt Har ju samtidigt licens för det med.. Så får väl utnyttjaden...hihi Visst Kurtan Groomar i år med... Men gruffar redan lite... *L*... Men ,men.. Han får väl pratamed alla trevliga grooomar påritterna.. Och då speciellt din man Erich då.. hihi:angel: Kram// Gunnel

Men Anne! Var hittade du den artikeln!! Vill Oxå läsa....!!! ??? Hadet gott.. Kram

hejsan gunnel jag hittade den i senaste svensk ridsport jag kan spara den åt dig, då syns vi väl på nästa tävling då kanske, och säg åt gubben att han skall känna sig hedrad att han får groomma dig det säger jag till erich:devil: lycka till kramar anne

och när kommer du ut på banan då linnea jag menar när skall du tävla igen?:banana: ha det bra hälsningar anne

förresten glömde att säga att det blir göingeritten efter vedmarritten kommer ni dit ochså, vet inte än om vi får i hop något lag , men då tävlar jag induvidellt funderar på den svarta prinsessskönheten cosa där:love:

Linnea... Det blir 120km på Björkvik... Väntar med 160km... svensk Ridsport... Ärdet en tidning?.. dum fråga.. men... frågar man ju inte kan man ju intefå reda på nåt...hihi Javisst ärdet en heder att få grooma oss.. hihi Tack snälladu.. att du vill sparaden åt mig... Vill sååå gärnahaden... Blir nog Göinge för oss med sen.. Kram// Gunnel:idea: ;)

kul om du kommer på göingeritten,då får du se hur prinsessan ser ut. ja svensk ridsport är en tidning har väl läst den sedan jag var 15 år
gammal.hoppas nu allt går vägen på 120 km:bump: kramar från anne

:bump: vad roligt linnea hoppas allt går vägen för dig ochså är det med din nya häst?:banana: kramar anne

Nej det är med en som jag haft i 3 år vid det här laget. Men av en massa anledningar bara ridet en CR på. Men han är 7år och för närvarande frisk så jag hoppas att han kan gå lite 8or i sommar.

/Linnea

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka