Vilka är med på Globen i år?

B

**BORTTAGEN**

Vilka islandshästar är med på globen i år. Hoppas verkligen att Randver, Ljufur och Mökkur är där igen eftersom de hade överlägset mest utstrålning förra året! Randvers häftiga färg och Ljufurs och Mökkurs otroliga tölt. Vilken syn!Vilken dag är det mest islandshästshow?

De som ska tävla på fredagseftermiddagen är

Femgångare

Johan Häggberg - Askur
Magnus Skulason - Ofeigur
Sigurdur Mattiasson - Falki
Nicola Bergman-Kankaala - Brúni
Sigfus Sigfusson - Hranfaxi
Vignir Jonasson - Hilmir

Fyrgångare
Stian Pedersen Jarl.
Maria Berg Kolgrimur
Alexandra Montan Bragi.
Jóhann R Skúlason ?
Erik Anderssen Trur
Nina Keskitalo Brana

I islandshästshowen på Globen rider (skall försöka att inte missa någon):
Olil Amble på Mökkur, Charlotta Nevander på Frami, Charlotte Björnmalm på Dama, Emma Söderberg på Lít-Brá, Malin och Sara Wikander, Cecilia Lindström på Hilling, Fredrik Sandberg på Andri, Sofie Sandberg på Spes, Jenny Mukka på Kurt, Jamila Berg på Kolgrimmur/Sara, Fanny Melmblom på Flosi, Eyvi Mandal på Fákur och Frida Dahlén på Reykur.

/Malin

Det har blivit lite ändringar i tävlingsdeltagarna:

A-flokk:

Johan/Askur
Magnús/Ofeigur
Siggi Matt/Falki
Sigfús/Hrafnfaxi
Fredrik Sandberg/Andri
Frida Dahlén/Reykur

B-flokk:
Stian/Jarl
Maria/KG
Alexandra/Bragi
Nina/Brana
Baldvin Ari/Soldan

Så ser det ut för tillfället. Vi får se hur det ser ut imorgon...

/Malin, som är trött efter en LÅÅÅNG dag på Globen

Oj, Camilla hette hon visst, sorry! Men stoet heter enligt alla papper och henne själv Hillning.

/Malin

Ska inte Nicola Bergman-Kankaala & Brúni vara med :(
Vad trist! Jag hade så sett fram emot att se dem igen.
Är det någon som har lite annat "back-stage"-skvaller att dela med sig av? ;)
Jag ser sååå mkt fram emot helgen i globen!
Släkten får nöja sig med teckningar i julklapp, här ska shoppas hästgrejor :bump: :rofl:

/Charli

Äsch då! Jag som var nyfiken på vad Hilmir var för en häst... :confused:

Å på vem den där överenergiska människan Johánn var för en (jag menar rida 10 hästar per dag utan medhjälpare - huh!). :D

Men å andra sidan får vi ju se Andri och Reykur och de är ju gamla favoriter! ;)

Hilmir från Mörtö, såg du inte honom på SM i somras? Däremot undrar jag över infon på SIF:s hemsida, där står att han är hingst och jag är visserligen helt med på att han är godkänd - men lika övertygad om att han nu är kastrerad. Han (Hilmir) var till salu på Buke innan Vignir tog honom :p

Det kan jag förstår inte svära på att det inte är (eftersom inget "efternamn" nämns någonstans), men jag tycker det verkar rätt orimligt att han ska ha hittat en ny femgångs-Hilmir precis inför Globen :p

:(

ÅH nej! Jag som så gärna hade velat se henne och hennes underbara häst! Hennes ridstil beundrar jag mycket.

Lena

Vilka är det på lördagen?? är det de som ni skrev upp som uppvisnings ekipage? :)

På lördagen kommer showen att vara på matinén och där rider de tidigare nämnda show-ekipagen. Lite ändringar där åxå: Maria Berg kommer att rida Teitur (hingsten Unn visat!) på showen och inte KG. Jexie Eriksson kommer åxå att vara med på Freydir (och bla. visa spansk skritt).

I tävlingen var inte så mycket ändrat idag... Siggi Matt hade bytt häst, men kommer inte ihåg vad hästen heter. Viggi red Jöfur (Jessica Rydins) och han gick urflott på träningen!
Bragi hade lite svårt för traven idag liksom Brana. Det är ganska tighta kurvor inne på arenan, så det gäller att hålla balansen.

Annars är det kaotiskt som vanligt, men om det sker lite missar märker ju oftast inte publiken så mycket av det, då de inte vet hur det var tänkt.

Världens gulligast falabellaföl kommer att vara med på invigningen och avslutningen: lilla (7 månader gammal) Team Tilly`s Spirit of Fors är bland det sötaste jag sett! Men Åh, vad alla hästar är rädda/nyfikna för/på honom!

Idag dök inte killen som skall vara indianhövding upp på träningen, så eventuellt skall jag rida som "hövding" istället, men det får vi se imorgon. Om han inte dyker upp imorgon får ni från Buke som är där skrika och vissla lite extra åt mej och Sara frá Minni-Borg när vi kommer upp på scenen på invigningen (hoppas vi inte skrämmer Fame Factory-folket som dansar och sjunger på scenen samtidigt...)!

/Malin

Vi lovar att föra en massa väsen! Eller egentligen borde jag väl ta det lite lugnt med rösten för jag har ju nyss varit jättehes... :D En visselpipa kanske duger. Å så hoppar vi jämfota så det dundrar ordentligt på läktaren! :cool:

Vill bara meddela att Stian vann.. Johan kom tvåa och Nina tre...

Mvh /Carro

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV