Vilka appar använder ni?

Caramba

Trådstartare
Sitter här och är nyfiken på ert app-användande.
Vilka använder ni?

• Väderapp
• Ficklampsapp
• Ordbehandling mm – Pages, Keynote, Numbers
• E-bokläsare- Bluefire reader
• Pdf-läsare - Goodreader
• Sociala appar – Instagram, Facebook, Instagram, Linkedin
• Träning – c25k
• Mat-vikt
• Ekonomi
• Spel
• Recept
• Rss-läsare
• Film – Netflix, Svtplay
• Musik – Spotify
• Foto
• Ridning
• Kalender
• Mail
• Kom ihåg app ex. shopping, saker att göra
• Utbildning ex plugga till körkort
• Avkoppling
• Mens/p-piller/p-ring app
• Alla andra typer av appar som kan vara bra att ha men som jag inte har kommit på

Sv: Vilka appar använder ni?

Använder mest appar för sociala medier. Min favoritapp är dock IMDb.

Senast ändrad:

• Alla andra typer av appar som kan vara bra att ha men som jag inte har kommit på

Jeez, såna här trådar tenderar till att bara bli sida upp och ner med upprabbling av typ samma appar. Jag skulle önska att en sån här tråd istället blir en apptipstråd, när man hittat en app man blivit förtjust i så tipsar man om den, bara. Men det är ju bara vad jag tycker då.

Mitt bidrag är en träningsapp, som heter '7 minutes' för android, och 'seven' för iphone tror jag.
Sju minuter om dagen, kan verka skitlöjligt, men aj fan vad den här träningen känns i kroppen.

Senast ändrad:

Jeez, såna här trådar tenderar till att bara bli sida upp och ner med upprabbling av typ samma appar. Jag skulle önska att en sån här tråd istället blir en apptipstråd, när man hittat en app man blivit förtjust i så tipsar man om den, bara. Men det är ju bara vad jag tycker då.

Mitt bidrag är en träningsapp, som heter '7 days' för android, och 'seven' för iphone tror jag.
Sju minuter om dagen, kan verka skitlöjligt, men aj fan vad den här träningen känns i kroppen.
Du fick ett tips av mig :)

imdb är en standardapp som redan fanns installerad på min lur när jag köpte den. Men den är oumbärlig!

Så smart att den var standard, det var den inte på min (två år gamla) mobil.

Jag lyckades med konststycket att köpa en telefon som hade väldigt lite minne :meh: och som det dessutom inte går att spara annat än foton på minneskort i :mad:. Så jag har varit tvungen att sålla hårt bland apparna. Hade velat ha en del annat, såntdär som man inte använder så ofta, men nöjer mig nu med i princip bara Facebook, Aftonbladet, Spotify, Quizkampen och Wordfeud.

SAOL:s app är användarvänlig och kanonbra, då slipper man kriga för felstavningar på Buke:p

Andra språkappar som är bra är översättningsapparna iTranslate och Googles Översätt. Och Urban dictionary för slang.

Swedavia är bra för att kolla flygtider.

Postens Riktiga vykort är kul för att göra pappersvykort. Man kan vara utomlands och skicka ett egengjort vykort som är framme dagen därpå. Bypost har samma funktion men jag har inte lyckats ut vad vykorten kostar där.

Jag kom på en fråga till.
Vad skulle ni önska att det fanns en app för men som det inte finns? (eller ni inte hittat)

Jag kom på en fråga till.
Vad skulle ni önska att det fanns en app för men som det inte finns? (eller ni inte hittat)
Jag skulle vilja ha en app som ger trafikinformation som rör det område man kör i, sån som man får via radion också. För ibland har man inte radion på...

Jag skulle vilja ha en app som ger trafikinformation som rör det område man kör i, sån som man får via radion också. För ibland har man inte radion på...

Ladda ner 'live trafik' som sveriges åkeriföretag och trafikverket står för. (har själv inte provat den, men läst om den)
Viltolycka, är en annan som är ett bra komplement som varnar där flera viltolyckor skett. (den har jag däremot eftersom jag far runt på bystan där viltet ÄR trafikstörningarna)

Waze är nästan vad du frågar om. En GPS-app där alla som är ute och kör kan ladda upp aktuella problem på de vägarna de är ute och kör. Inte alltid så informativt, men det syns när det blir stopp i trafiken och när det är olyckor rapporterade.

Förutsätter dock att det är fler än bara du som använder den. I Stockholm kryllar det av information, men uppe i Dalarna är det lite sporadiskt...

Waze är nästan vad du frågar om. En GPS-app där alla som är ute och kör kan ladda upp aktuella problem på de vägarna de är ute och kör. Inte alltid så informativt, men det syns när det blir stopp i trafiken och när det är olyckor rapporterade.

Med tanke på fepplaintepåmobilenvidratten-lagen så låter den sådär;)

Är det värt att rapportera så står man redan still!
Hastigheterna går upp automatiskt och vägar med mycket låg hastighet rödmarkeras.

Wordfeud, facebook och pet rescue spelet. Lite minne på telefonen. Har visst en nyheter-app också som var på telefonen när den köptes.

Ladda ner 'live trafik' som sveriges åkeriföretag och trafikverket står för. (har själv inte provat den, men läst om den)
Viltolycka, är en annan som är ett bra komplement som varnar där flera viltolyckor skett. (den har jag däremot eftersom jag far runt på bystan där viltet ÄR trafikstörningarna)
jag ska kika på den, tack för tips!
(läste om den nu och den har fått många dåliga recensioner, får se om jag provar)
Radion i vår ena bil har gömt sig bakom sin kod, som vi inte har hittat än, så man får underhålla sig med hjälp av telefonen (spotify eller webradio) just nu. och jag gillar möjligheten att få trafikinfo när jag kör lite längre sträckor, för att om möjligt kunna välja alternativa vägar vid behov...

Sen är jag fortfarande nyfiken på vad det var för app-idé din avkomma hade?

Senast ändrad:

Marinetraffic, oumbärlig när man paddlar över farleder som är skymda så man slipper bli överkörd av yrkessjöfarten. Dessutom funkar en fåne som sändare också så alla som har internetuppkoppling och vet mitt callsign kan i realtid se vilket sorts fartyg jag är, var jag befinner mig, om jag är på väg, vilken kurs jag har, vilken hastighet eller om jag ankrat.

Jag lyckades med konststycket att köpa en telefon som hade väldigt lite minne :meh: och som det dessutom inte går att spara annat än foton på minneskort i :mad:. Så jag har varit tvungen att sålla hårt bland apparna. Hade velat ha en del annat, såntdär som man inte använder så ofta, men nöjer mig nu med i princip bara Facebook, Aftonbladet, Spotify, Quizkampen och Wordfeud.

Har du testat nån app för att flytta appar till minneskortet? Jag har en som heter Apps 2 SD (android), funkar suveränt :)
Jag har också telefon med lite minne...

Har du testat nån app för att flytta appar till minneskortet? Jag har en som heter Apps 2 SD (android), funkar suveränt :)
Jag har också telefon med lite minne...
visste inte att det fanns... får kolla upp det.
Hade kontakt med supporten för telefonen och de sa bara att det inte gick att flytta.

edit - testade den appen och den funkade inte på min telelur.

Senast ändrad:

Helt OT, men var det inte Honungs (??) dotter (??) (kan ha helt fel, ber om ursäkt i så fall), som hade en app-idé? Vad hände med den?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka