bettysmatte
Trådstartare
Min häst skadade sig i hagen för några veckor sedan. Vi hade precis släppt ihop mina två pållar med en ny kompis, så först trodde vi ju att det var ett solklart fall av bråk i hagen hästarna emellan. Men när vet kom upptäcktes ett sticksår, ca 2,5 cm brett men ca 5 cm djupt (i uppåtgående riktning). Såret var på ena frambenet, på sidan, högst upp. Vid tillfället gick hästarna i en nästan kliniskt ren hage. Inga pinnar, inga stenar, ingenting att sticka sig på alls...
Mystiskt. Det slog oss för bara någon vecka sedan att kanske något vilt djur orsakat skadan? Ett vildsvin kanske? Skulle det kunna hända? Såret var också väldigt "rent", dvs det fanns inga barkrester eller annat jox som man skulle kunna förvänta sig om det varit en pinne som hon stuckit sig på. Mina föräldrar som bor nära hagen, men med en skogsdunge emellan, hörde att hästarna gnäggade oroligt. När de kom dit hade min häst redan fått skadan.
Vad tror ni???
Mystiskt. Det slog oss för bara någon vecka sedan att kanske något vilt djur orsakat skadan? Ett vildsvin kanske? Skulle det kunna hända? Såret var också väldigt "rent", dvs det fanns inga barkrester eller annat jox som man skulle kunna förvänta sig om det varit en pinne som hon stuckit sig på. Mina föräldrar som bor nära hagen, men med en skogsdunge emellan, hörde att hästarna gnäggade oroligt. När de kom dit hade min häst redan fått skadan.
Vad tror ni???