P
Phocahontas
Förra vintern flyttade två vildkatter in under min mormors uthus. På våren fick dom varsin kull med kattungar och när dom började bli lite större så började mormor att mata dom. I senhöstas så var jag där en kväll när hon gav dom mat och dom var inte speciellt rädd, vi fick stå ca 2 meter i från dom medan dom åt. Medan dom åt passade jag på att försöka könsbestämma dom så gott det gick, och efter det så bestämmde sig mormor för att dom måste bort. Det skulle ju bara blivit inavel och skit av det hela. Så en fälla sattes dit och en av mammorna och alla kattungar utom en fångades och avlivades. Mormor fortsatte att mata dom andra två (mor & son) och nu i sommar har honan fått kattungar igen. Den här gången i en låda som mormor gjort iordning åt henne. Jag har varit dit idag och tittat på kattungarna, och det är en hona och en hane. De ser helt friska ut, och är så söta Jag tror att de är någonstans runt 3-4 veckor. Skulle kattungarna kunna bli tama och vänjas vid att bo inomhus? När ska man ta dom från mamman i såna fall?