Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bengalen finns, den är väl så nära en vildkatt man kan komma som godkänd ras i SVERAK. Savannah finns också tror jag. Ocicatten ser ut som en liten vildkatt också.
Vad menar du med "vilt beteende"?
Det finns ingar raser där man tar tillvara feralt beteende, det är ju inte önskvärt med ett agressivt husdjur, och dessutom vore det väldigt synd om djuren som skulle leva under konstant stress. Många raser har "wild look" som önskvärt. Savannah (i princip inte tillåten i Sverige eftersom de fortfarande är för nära sina vilda släktingar i stamtavlan), bengal, egyptisk mau och ocicat är raser där djungelkatter stått förebild. Personligen tycker jag bengalen är läckrast, men det är ju en smaksak.
Bengal med "rosettspottar": (de finns i fler färger och mönster)
Är det en "nordisk vildkatt" man är ute efter är en Maine Coon med "feral look" självskriven:
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästmänniskan En nordsvensk är inte en stor häst egentligen. Bland arbetande kallblodsraser är den liten och hyfsat nätt/sportig ändå. Den är ju ingen...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.