- Svar: 3
- Visningar: 1 054
Idag gick jag och islänningens ägare en promenad tillsammans, med varsin häst. Islänningen är svinpigg. Ibland händer det att han ruskar på huvudet och slår med frambenen, men idag var han ystrare än vanligt och stod på bakbenen också. Ingen stor grej förvisso och det var lätt att få honom att sansa sig genom att flytta hans bakdel, men det vore ju ändå önskvärt om han kunde hålla sig i skinnet.
Tydligen var han likadan då han sattes igång efter en konvalescens för några år sedan. Det var vinter den gången också. Så man får förmoda att han kommer lugna ner sig när han kommer igång mer. Men än så länge får han nöja sig med korta skrittpromenader.
I morgon ska jag åka till det andra stallet och rida. Jag behöver hästar i mitt liv.
Tydligen var han likadan då han sattes igång efter en konvalescens för några år sedan. Det var vinter den gången också. Så man får förmoda att han kommer lugna ner sig när han kommer igång mer. Men än så länge får han nöja sig med korta skrittpromenader.
I morgon ska jag åka till det andra stallet och rida. Jag behöver hästar i mitt liv.