vild bebis i magen

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjordan

Igår kväll efter jag och sambon hade ätit och låg och myste med film levde min bebis verkligen rövarliv i magen.
Den sparkade ganska hårt på samma ställe hela tiden i ca 20 min.
Emellanåt vispade den "runt" och vände på sig och grejade, men när den sparkade så var det nästan som ett normalt hjärtslag i takt hela tiden.
Jag blev lite smårädd att den hade trasslat in sig i navelsträngen eller att nåt var fel, men jag gick på toa och rörde på mig litegrann och sen lugnade den ner sig.
Idag är den "normal" och jag känner att den är där och rör sig som den brukar.

Försökte ringa till mvc för att höra efter, men jag vaknade visst lite för sent idag:crazy:

Jag har inte så många jag kan prata med, men har någon varit med om något liknande nån gång.

Till och med min sambo blev lite orolig igår.
Men som sagt idag känns allt normalt igen.

Vore jättetacksam för lite svar!!!
Kram på er
 
Sv: vild bebis i magen

Han kan ha lagt sig tillrätta med huvudet ner! 3 dagar innan jag födde vände sig min son, antagligen med ryggen mot min rygg och helt plötsligt kunde jag röra mig normalt, böja mig o allt. Skyndade mig städa alla djurburar mm:rofl: Sedan vände han sig tillbaka igen *nej sa jag då*:devil: Men han låg redan med huvudet ner dock.
 
Sv: vild bebis i magen

Fjordan skrev:
men när den sparkade så var det nästan som ett normalt hjärtslag i takt hela tiden.

När jag förklarade just detta för min bm så sa hon att det kunde vara som barnet hickade. Det känns som små sparkar.

/Timsetim
 
Sv: vild bebis i magen

Hicka.
Hicka känns som ett starkt jämt "pulserande", som hjärtslag som slår :) , magen kan hoppa riktigt ordentligt :bump: .
Bägge mina barn har haft det, de har även hickat mycket som nyfödda sen :) .
 
Sv: vild bebis i magen

Att det kunde vara något så enkelt som hicka skulle jag aldrig kunna föreställa mig :)
Men det låter ju som att det var just det!
Det kändes nästan som den hade panik eftersom det rörde så himla mycket på sig.
Men idag är den som vanligt i alla fall!

Tack för alla era svar!
 
Sv: vild bebis i magen

Jag tror oxå på hicka. Eller att du låg/satt på ett sådant sätt att t ex ditt revben tryckte mot bebisens fot. Min bebis i magen kan sparka tillbaks ganska ordentligt, och många gånger, om jag trycker på häns fot.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ber om ursäkt i förväg för en eventuellt detaljerad beskrivning... :o För ett år sen lite drygt så gjorde jag en galloperation där hela...
Svar
5
· Visningar
1 627
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 020
Senast: cirkus
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 795
Senast: aiquen
·
Hästvård Veterinären ringde nu med lite svar på blodproverna som togs i lördags. Ska försöka beskriva vad som hände; Lördag morgon Hade...
2
Svar
35
· Visningar
9 361
Senast: Doccan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp