Vilar ofta bakbenen..

S

_Sweetheart_

Något att oroa sig för? Är en unghäst, 3 år..

Ser också rättså stel ut ibland när hon ska vända sig.

Sv: Vilar ofta bakbenen..

Är det alltid samma, eller båda?
Min vilade alltid höger bak förr när han stod i stallgången. Han hade lösa benbitar i vänster bak.

Är inte alltid samma. Men måste väl säga att hon kanske vilar höger bak mer. Men hon vilar även vänster bak.

Min 2-åring vilar bakbenen en del, mer eller mindre i perioder. Aldrig halt.
Jag har trott att det hänger ihop med tillväxtfaser.
Jag är åtminstone inte orolig för att hästen står och hänger på ett bakben när den växlar sida.

Min treåring visade en del "krångel" från bakkärran vid vändning bland annat. Tog ut ET som hittade en ganska omfattande låsning/spänning som antagligen härrör från ett fall när han var yngre.
Är glad att vi börjat ta tag i detta i god tid innan inridning, så ta ut ET tycker jag :idea:

Liknande trådar

Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2