VILAR BENET=ONT?

K

Kurant

Har märkt att hästen jag nyss köpt (vet bes u a)vilar sitt ena bakben mer än det andra.Börjar undra om det finns nåt gammalt som "spökar". Enligt säljaren så har han aldrig varit skadad eller halt, men kan man lita på det egentligen?
Vad tror ni? Behöver det vara nåt eller är jag "nojjig"?
Marie :confused:

Hästar är som vi människor, höger eller vänstersidiga. det är rätt vanligt att man oftare ser dem vila det ena benet, sålänge det inte är extremt mycket mer (och han är ju bes ua) så andas =)

Det kan dessutom vara en slump att du sett de gånger han vilar samma ben, men om du kollade 24 h skulle du se att han vilade lika mkt på båda.

Tror inte du behöver oroa dig det minsta för det. Jämför med dig själv; har inte du någon ställning som du står/ sitter i ofta?

Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
L
Hästvård Hej! Jag undrar lite om en häst reagerar i en framkota, är det samma sak som kotledsinflammation då? Eller kan det vara nåt annat? Att...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hästmänniskan Var nyss ute och red på min lille kille, solen skiner, hästen är jättepigg och det gröna gärdet som vi brukar galoppera på ligger...
2
Svar
35
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka