Vilande B-licens

Riley

Trådstartare
Fick papper om att förnya B-licensen som jag dock tänkt lägga på is under åtminstone nästa år då jag inte har någon häst på listan. Behöver jag meddela min hemmabana om det, eller räcker det med att låta bli att skicka in papperen?

Sv: Vilande B-licens

Du måste ringa in till din bana eller gå in på sekretariatet för att anmäla att du lägger licensen på is (om man ens får göra det längre?)

Annars blir du av med licensen i årsskiftet

Aha, men det gör väl iofs detsamma om jag blir av med den?
Har för mig att man inte behöver gå någon ny kurs på åtminstone några år, men jag kan ha fel.

Om du blir av med den måste du göra om kursen

Man kan väl ha den vilande i 4 år men det 5:e måste man väl lösa ut den om man vill slippa gå om kursen...har jag för mig!

Det kan nog stämma, är ganska säker på att jag hörde något liknande när jag gick kursen.

Kan nog vara bra att kolla upp saken. Nästa år ändras kursen, den ska tydligen bli mkt mer avancerad, så vem vet om det blir hårdare med själva licensen oxå... :crazy:

Ja, då kan man ju undra.
Priset för kursen ska de iaf höja... :grin:

Det kan jag nästan förstå, hos oss är det samma pris på kurserna i dag som det var 1999 när jag tog körlicensen. Som tur är tror jag att B-tränarlicensen var lite billigare 1982... :idea:

Kan nog vara bra att kolla upp saken. Nästa år ändras kursen, den ska tydligen bli mkt mer avancerad, så vem vet om det blir hårdare med själva licensen oxå... :crazy:

Jag vet inte om jag borde känna mig alltför orolig med tanke på att de enda övervakade proven vi i min kurs hade var att köra ett bakvarv och svara på frågor där alla svarsalternativ utom det rätta var mer eller mindre komiskt orealistiska, så hur illa kan det bli... :D

Men ja, jag ska nog ringa till sekretariatet och kolla vad som gäller iaf, segt om man behöver lägga ut 1000 > spänn till på en kurs man egentligen inte behöver gå.

Vet inte heller riktigt hur det är men det är bäst att du ringer till din hemmabana och kollar upp... du kan väl skriva ad dom sa sen för jag skulle också gärna vilja veta...

Från det att man har tagit licensen och man inte har löst ut den gäller 3 år annars fryser den inne och man får gå om kursen

Jag klarade mitt licensprov igår, de sa då iallafall att man kunde ha den vilande i upp till två år, innan man måste göra om provet..Är så glad att jag klarade det..bara två fel..:d

Vafan till mig sa dom att jag kunde lösa ut min på tredje året!

Min bana är inte så haj på det här med licenstider... :confused:

Vafan till mig sa dom att jag kunde lösa ut min på tredje året!

Min bana är inte så haj på det här med licenstider... :confused:

Skall du förnya licensen är det 5år som gäller.
Är det första gången efter kursen som du skall ta ut är det 3år som gäller.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar