Vila sig trasig

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 855

Rie

Trådstartare
Saker som används ytterst lite ska bara inte gå sönder hur gamla de är än . Tycker jag.
Nu har jag två gamla saker som jag har fått kasta för att de gått sönder.
Först ett rejält elverkelverk, och nu då min Huskvarna symaskin. :(
Dessa använder man ju inte direkt varje dag och det känns motigt att köpa nya.
Eller lätt begagnade.
Det känns ju som om jag så småningom hamnar i samma läge igen.

Saker som används ytterst lite ska bara inte gå sönder hur gamla de är än . Tycker jag.
Nu har jag två gamla saker som jag har fått kasta för att de gått sönder.
Först ett rejält elverkelverk, och nu då min Huskvarna symaskin. :(
Dessa använder man ju inte direkt varje dag och det känns motigt att köpa nya.
Eller lätt begagnade.
Det känns ju som om jag så småningom hamnar i samma läge igen.

Många grejor håller inte om de står. Vissa saker behöver vara i bruk för att må bra, packningar torkar etc.

Går det verkligen inte att serva något av dem?

Många grejor håller inte om de står. Vissa saker behöver vara i bruk för att må bra, packningar torkar etc.
Går det verkligen inte att serva något av dem?
Nope.
Motorn på symaskin har havererat och det är betydligt dyrare att laga den än att köpa annan maskin. Vi lämnade in den på sybehörsaffären som har reparatör och fick uppgiften därifrån.
Elverkets bensintank innehöll en ruskig massa skit som vi inte lyckades få bort och eftersom den är för klumpig för den användningsområde vi nu har för den så tänkte vi sälja den och köpa lämpligare exemplar.
I stället gav vi bort den till en som kunde ha den 30-40 kg tunga apparaten stående med separat bränsletank.
Jag har precis bytt bil och känner inte alls för dessa utgifter just nu....

Men då är det ju inte så att de vilat sig i form, servicen är helt enkelt inte skött om man ser till elverket. Om man tankar i lort alt. inte kör rening av bränslet innan man kör när det stått blir det ju inte bättre än såhär.

Jag måste serva bilen också, annars kommer den att rasa - oavsett om den står eller går.

Annars så ställ undan symaskinen och hoppas på en med hel motor och resten trasigt.
Men var den nyare så - fast med de gamla hade det varit värt det! Om det inte är drevet på motorn som gett sig.
Att felet är enkelt betyder inte att att verkstan har fel - bara att deras kostnad att byta blir orimlig.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 040
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 280
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 010
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 492
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Sova över hos killar

Hund, Katt, Andra Djur