Vila i frid kära hund

Pluttan91

Trådstartare
Jag känner en smärta som är outhärdlig.
Vet inte hur jag ska orka med vardagen.

Jag var för en vecka sedan tvungen att sälja min älskade hund på 2 år.
Hon var mitt allt men eftersom min lillasyster fick en jättesvår allergi mot hennes päls så var jag tvungen att sälja henne.
Nu fick jag reda på inatt att den nya ägaren valt att avliva henne.
Hon hade inte skaffat försäkring på hunden och hade därmed inte råd att åka till veterinären med henne då hon hade börjat matvägra och blev mager.
Hennes alternativ var att ta med henne ut i skogen med en jägare och skjuta henne. Min fina hund som jag lagt så mycket tid och omsorg på, min fina starka hund som jag kände att jag klarade av vad som helst tillsammans med.

Någon mer som varit med om något liknande skräckexempel?
Som jag kan dela mina tankar och sorg med?
Vet inte hur jag ska orka :'(

Sv: Vila i frid kära hund

Verkar extremt konstigt att en hund blivit mager på en vecka och att man då låter en person skjuta hunden.

Tråkigt för dig och framförallt för hunden, man måste vara nogräknad när man ska omplacera djur.

Jag säger som Lady-vip. Något stämmer inte. På en vecka hinner inte hunden (särskilt inte en hund som du benämner som "stark") bli så mager av matvägran, att man väljer att skjuta den.

Jag har också ganska tråkigt idag. Man kanske skulle liva upp forumet med lite trolltrådar? :devil:

Eller nä. Jag har svårt att se poängen i att hitta på dåliga historier och försöka dra igång folk på nätet...

Hur fan kan ni sitta och tro att jag hittar på?
Denna människa som sköt min hund var psykiskt sjuk och har även en 6 månaders valp som jag försöker se till att han kommer bort där ifrån så fort som möjligt!

Du är en nyreggad användare som börjat din "bukekarriär" med en sorglig/tragisk och något otroligt/mindre trovärdig trådstart, du håller sen inte koll på din tråd...Det är under dessa förutsättningar tyvärr lätt att tro att du trollar :(

Om du inte gör det ber jag om ursäkt och beklagar förluster av din hund, och hoppas den dumma människan blir av med sin unghund och får hemorrojder stora som granatäpplen!

Senast ändrad:

Hur fan kan ni sitta och tro att jag hittar på?
Denna människa som sköt min hund var psykiskt sjuk och har även en 6 månaders valp som jag försöker se till att han kommer bort där ifrån så fort som möjligt!

Bry dig inte om det , folk gör inget annat än att klaga, och tro massa skit!

Tycker det är hemskt det som hänt, beklagar verkligen. Jag hade ställt dom mot väggen och motargumenterat. Som sagt en hund kan inte bli så mager så pass kort tid och mycket tyder på att den/dessa människor lurat dig.
Dom kan ju gjort vad som helst, sålt henne vidare el något liknande..
Beklagar igen :(:(

Jag kan förstå att det blir mindre trovärdigt just för att jag är ny här. Men denna händelsen var en av anledningarna till att jag skapade mig ett konto, för att få tips och råd från andra om hur jag ska gå tillväga osv då detta är en lång och smärtsam procedur för mig, dels bearbeta sorgen och förlusten och dels orka med alla myndigheter som blivit inkopplade efter min anmälan mot henne.

Vad har du anmält henne för egentligen? Det var hennes hund, och hon valde avliva?

Tråkigt, men sant.

*kl*
Det är inte så konstigt att tråden uppfattas som en trolltråd (av orsaker Cocos påpekade). Tyvärr finns det rätt många sådana här och efter ett tag så blir man på sin vakt. Måste erkänna att jag själv tänkte troll bara genom att läsa rubriken..

Undrar precis som em-pirre vad du anmält henne för? Djurplågeri? Har du bilder på hundens avmagring eller är det hörsägen?
Hur fick du reda på vad som hänt hunden och den nya ägarens alternativ till avlivning, försäkringsstatus etc?

Liknande trådar

Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 256
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 209
Senast: Meggan
·
Övr. Hund Vill göra en tråd tillägnad lilla Selma, som var tvungen att avlivas igår kväll... En cavaliervalp som min syster bara hann äga i 4...
Svar
16
· Visningar
1 124
Senast: _flugan_
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 457
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka