viktproblem hjälp!!

R

raven_82

hello!! jag har en alaskan huskey/vorsteh vovvs, som vägrara lägga på sej nå vikt...
har jätte problem med att hållan han fin i hullet, han har jätte lätt för att rasa i vikt.
just nu får han foder för högpresterande hundar för att få i sej tillräckligt.
men nu undrar jag om det e någon som har nå tips på någonting man kan ge som mopliment till maten så han går upp i vikt.

Sv: viktproblem hjälp!!

Vill gärna veta vad för foder du ger din hund ( märke ? )

Hur gammal är han? och hur aktiveras han just nu ?

En sådan hund kräver förståss en van hundmänniska...men han är väl avmaskad och så...?

just nu kommer jag ej ihåg vad fodret heter men det e ganska nytt och e för högpristerande hundar. han fick royal canin energy 4800 förut och det funkade okej, detta foder jag har nu e bättre.
han e snart 6 år just nu e vi bara ute å går, då jag har pajat ryggen och foten krånglar, skall börja på barmarksträning om en vecka.

jo han e avmaskad, ett tag sedan sist men det e ej bra att avmaska dom för mycket heller.
han har ej mask det skulle jag upptäckt.

Liknande trådar

Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Nu behöver vi alla råd vi kan få för vi känner oss helt maktlösa :crazy: Har en hund på snart 1½ år som har varit svår med maten från...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 213
G
Hundhälsa Min älskade Cerberus har alltid varit väldigt tunn. Som valp var han som valpar är mest, men från att han blev junior så har han varit...
2
Svar
27
· Visningar
4 395
Senast: Galathea
·
Hundhälsa Min tik har haft dålig andedräkt i 3 år (hon är 5,5 år). Jag har skött hennes tänder med tandstensskrapning, plaque-off, borstning och...
Svar
14
· Visningar
7 539
Senast: Annika_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka