Viktigt!!!

antiloop8

Trådstartare
På fredagsmorgonen försvann två collievalpar och en Leonberger från Långviken bäcken i Grums. Har du sett hundarna så vänligen kontakta Tobias Segeman 0701-450720 eller Birgit Segeman 0555-21061.

Snälla moderatorn låt denna ligga här, tror att fler läser det härinne än under efterlysningar! :crazy:

Sv: Viktigt!!!

All information är tagen från www.wighsnews.se
Hoppas att de hittar dom :crazy:
09dec272.jpg

De finns även ute på blocket.se
http://www.blocket.se/varmland/Tre_hundar_bortsprugna_25095303.htm?ca=7&w=1

Senast ändrad:

1000 kr för 3 renrasiga hundar tycker jag lät fjuttigt:crazy:

Är dom ID-märkta?
hur försvann dom? smet dom eller blev de stulna....

1000 kr för 3 renrasiga hundar tycker jag lät fjuttigt:crazy:

Är dom ID-märkta?
hur försvann dom? smet dom eller blev de stulna....

:crazy: Man kanske nte har så mycket pengar så här vid jul, och jag skulle gladeligen avstå de 1000 kronorna och jag kunde ge familjen lyckan att få tillbaka sina hundar då jag vet själv hur det är när en hund försvinner....

Dom försvann står det ju i annonsen, hade setts vid Long......så var nu inte så gniden såhär i juletid :p

Jag skulle vilja säga så här,att polisen oftast avråder från att locka med hittelön i annonser.
Detta pga att det kan öka stölder av djur.
1000 kr är nog mest bara en siffra tagen ur luften.
De flesta djurägare skulle ge vad som helst för att få hem sitt djur.
För mej är det en stor glädje att kunna lämna tillbaka en hund/katt som varit på vift,
förutsatt att djuret har varit saknad av ägaren.
Har tyvärr varit med om det motsatta,men det är en annan historia.
Låt säga att man lockade med 10.000 i hittelön..är helt övertygad att det skulle öka på stölder isf.
Hoppas de kommer hem snart.
Har själv haft lh collie i 21 år och i normala fall går de inte på jakt.
Unghundar kan ju dock hitta på hyss och vara lite busiga.
Hoppas alla 3 håller ihop.De är iaf tryggare då.
Man tycker någon borde se dem..

gniden? tyckte bara 1000kr var fjuttigt för 3 hundar:crazy: skulle själv betalat avsevärt mycket mera som hittelön om något av mina djur skulle smita. Det spelar väl ingen roll om de snart är jul elle inte...

om nu ägaren får tillbaka dom kanske hon håller dom kopplade tills inkallningen sittter klockrnt:grin:

Jag har just fått ett mail från ägaren av ena collien. De har hittat alla 3 hundarna. Välbehållna!

De smet när en dotter till de andra hundarnas ägare skulle rasta dom på trädgården. Huruvida inkallning och övrig lydnad fungerar spelar ingen roll i detta sammanhang. Huvudsaken är att hundarna kom till rätta.

Nu får mod. gärna låsa tråden!
Tack!

Ja JAG hade hittelön på 10 000 i länstidningen med hela baksidan när min hund försvann....det har inte med det att göra...alla kanske inte har så mycket pengar att hysta ut.Men 1000 kr för om man ser en hund är bra tycker jag.

antiloop....Gött att vovvarna är tillbaka :bow:

on de försvann på en fredag 06.30 så måste ju dom haft hundarna lösa annars hade väl inte ej 3 hundar smitit? och vid den tiden finns inte många störningsmoment förutom vilda djur. Har man hundar som kutar efter vilt anser jag inte att man bör ha dom lösa...gör du?

Jag undrar vad du får ut av att vara spydig i en tråd som denna iaf?

Ja men självklart ska man hålla hunden kopplad om man inte inkallningen sitter!!
Men även en superlydig hund kan dra och om inte du sitter inne med mer information om denna specifika händelse än vi andra så behöver du väl inte vara så spydig i denna tråd?

Va skönt att läsa att de var hittade! Fick precis höra om det och satt och letade efter annonsen för att kolla om de behövde hjälp att leta!

Skönt att dem är hittade, har sett lappar ute i min närhet efter dessa hundar . tänkte direkt hoppas att dem hittas innan kylan slår till här nu på onsdag..skönt för ägarna och hundarna nu:love:

gniden? tyckte bara 1000kr var fjuttigt för 3 hundar:crazy: skulle själv betalat avsevärt mycket mera som hittelön om något av mina djur skulle smita. Det spelar väl ingen roll om de snart är jul elle inte...

om nu ägaren får tillbaka dom kanske hon håller dom kopplade tills inkallningen sittter klockrnt:grin:

Men herrejösses vilken trist attityd :mad:
Känns lite som en stämningsdödare..
Eller "allt jag gör är rätt, allt andra gör är fel, och om dom andra gör rätt så gör dom det på fel sätt"

on de försvann på en fredag 06.30 så måste ju dom haft hundarna lösa annars hade väl inte ej 3 hundar smitit? och vid den tiden finns inte många störningsmoment förutom vilda djur. Har man hundar som kutar efter vilt anser jag inte att man bör ha dom lösa...gör du?

Nu var ju inte det här riktat till mig men vad säger att ägaren haft hundarna lösa och att de då stuckit? de kan ju lika gärna lyckats öppna ytterdörren medans ägarna låg och sov eller nåt annat. Skönt att de kom tillrätta i allfall...

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 579
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 284
Senast: paradiset
·
Z
Hundhälsa Hej allihop! Jag behöver verkligen er hjälp med råd och tips på hur man får sin hund att få bättre aptit och att gå upp i vikt. Har en...
Svar
7
· Visningar
7 342
Senast: znoddas_69
·
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 251
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31