Viktigt viktigt!! Västeråstrakten!!

fjutten

Trådstartare
Min hund är försvunnen! Vet att efterlysningar ska ligga på radannonser, men fler kollar trots allt här.

Han är en röd/brun pinscherhane på knappt ett år. Han försvann tillsammans med en svart blandrastik, ca 3 år.

De försvann vid sjöhagen/hacksta. Sågs av en bonde ute mot lundby kyrka, dingtuna igår. Tiken löper troligen & hanen är nog stressad av det & är egentligen jordens mattegris.

Har du sett eller hört något, ring polisen i västerås, jag lägger helst inte ut mitt nummer här.

Sv: Viktigt viktigt!! Västeråstrakten!!

Bor själv i stan, o rör mig runt rätt mycket.

Är det ngt namn hunden/hundarna lyssnar på? Om man nu skulle se dom...

/Tobbe

Den lille lyssnar på "kiro", men har svårt att tro att han skulle komma fram eftersom han har tik som förmodligen löper med sig.. Men man kan ju prova, kan ju förhoppningsvis göra så att de stannar upp.

Har fortfarande inte hört ett knyst. Lite konstigt att ingen sett dom:(

Jag bor i närheten.. ska hålla ögonen öppna och ringer polisen om jag ser något. sprider det till hundfolket i närheten.

Nu är hundarna hemma igen, fick ett samtal från polisen i söndags morse, bara att gasa ut till dingtuna bygdegård & hämta dom. Min skrutt mådde bara fint & var mer än glad att se mig.
Stora, kompisens hund, var inte i så bra skick, men piggnade på sig efter massa sömn & kärlek.
Så efter att ha plockat evigt med fästingar, kikat igenom hundarna ordentligt osv så kunde jag också sova igen två dygns förlorad sömn. Ge hundarna lite mat, massa kärlek & ynkliga promenader, motion har de ju fått skulle man kunna påstå..

Va skönt att dom kom till rätta.

Tack allihopa!
Det går inte att beskriva känslan av att det bästa jag vet var borta. Men nu är han hemma, mår bra, även om magen är lite kaos, tassarna trötta & han är väldigt mammig:D

Skönt att han kommit hem igen. Har tänkt på dig, för jag vet själv hur jag skulle må om detta hände mig.

Hur går det med tiken tror du, kan de haft ett kärleksmöte så det ploppar ut små så småningom :D

Jag tror att hon var precis i början av löpet & hon avvisade honom hemma igår (även efter att hon återhämtat sig en hel del) så jag hoppas på att det inte ploppar ut några småknott:o
Men tiken ska omplaceras bland annat eftersom jag inte orkar med två "ofärdiga" hundar med mina axlar, har hittat en kanonbra ny ägare som vill ha henne trots hennes "äventyrslust" & ev kärleksmöten:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka