Viktigt meddelande från löpare till ryttare

lBossanova

Trådstartare
Äntligen är våren här!

Många utav er tar gärna ut kusen på en uteritt, och när du rider i skogen, lämna gärna en liten remsa på ena kanten till exempelvis oss löpare :bow:

Det blir väldigt lerigt när marken är lite blöt och mjuk, sprid gärna runt ordet!

Med vänlig hälsning, lBossanova
 
Sv: Viktigt meddelande från löpare till ryttare

Jag tänker faktiskt på sånt när jag rider ute, att inte rida över hela stigen sas utan försöka hålla mig på ena sidan.
 
Sv: Viktigt meddelande från löpare till ryttare

Bra påminnelse, om man bara tänker till lite är det inte så svårt att samexistera :)
 
Sv: Viktigt meddelande från löpare till ryttare

Jag försöker att hålla mig borta från skogen när det är som blötast med tanke på andra som går/springen/skogsägaren :) Men vet att inte alla gör det.

Vet en med en Shire som rider genom delar av ett naturreservat där marken inte alls bär för ens en liten häst när det är som bäst i backen. :mad: Kan tillägga att det råder ridförbud i området.
 
Sv: Viktigt meddelande från löpare till ryttare

För mig är detta självklart, det är många som ska samsas om stigarna i skogen :)

Där jag rider är det vissa stigar som är mer trafikerade än andra, men det är en oskriven regel att vi ryttare håller oss i mitten av vägen och lämnar runtom icke nedtrampat.

Vi kommer överens de flesta av oss, det värsta är väl crossarna som körs av fjuniga grabbar som tycker det är kul att gasa på och skrämma hästarna :mad:
Löpare är bara trevliga tycker jag, här omkring brukar flera komma fram och hälsa på hästarna, och de ropar om de kommer upp bakifrån så att hästarna inte blir rädda.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 110
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 662
Senast: sandrafors
·
5
Hästmänniskan Jag velar fram och tillbaka, jag skulle egentligen vilja byta stall. Men samtidigt inte. Men ändå lämnar inte tanken mig. Jag har ett...
Svar
14
· Visningar
2 503
Senast: Sockerbit
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp