Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla mina väger ju 275 då? Hur avläser jag bandet? Det står inte?
Vet hur mycket de väger på riktigt, runt 400.
Alla mina väger ju 275 då? Hur avläser jag bandet? Det står inte?
Vet hur mycket de väger på riktigt, runt 400.
Menar du att alla dina hästar har exakt samma mått i omfång? Det låter otroligt.Självklart vet jag ju att det inte är exakt.
"Alla mina väger ju 275 då?Du ser vart mätskalan börjar. Lägg det på hästen och dra bandet runt. (bakom manken och runt i sadelgjordsstaden) Där du ska mäta finns en markering, pil. sen läser du hur många cm det är på bandet och när du vänder på bandet ser du hur många kg dessa cm betyder.Hur avläser jag bandet? Det står inte?
Börjes viktband är vad som stämmer bra enligt mig. Andra i stallet har haft andra sorter och de har visat alldeles för lite vikt.
Ett viktband stämmer ju aldrig exakt, men du får en uppfattning om ungefär vad hästen väger samt att du kan se om hästens omfång ökar eller minskar.
Om de väger så olika tror jag inte de har exakt samma omgång alla tre. Mät igen och kolla cm.Jag vet vad de väger, 420kg, 390 kg och runt 330 kg.
Mitt har diffat på max 15 kg på olika hästar. Det tycker jag är ett bra resultat.Verkar iaf som om de vanligtvis diffar på plusminus 50, eller jättemycket..