Vikt på soja?

L

link

Ska börja ge 300 g soja pga dåligt protein i mitt hö. Kan det stämma att 300g soja är 3,5 dl? Litar inte fullt ut på min våg..

Sv: Vikt på soja?

Det tycker jag låter rimligt.

Jag mätte upp att 100 g är "strax under kanten på en engångsplastmugg"
och det är ju drygt en dl. (Soja som ser ut som flingor i säck från granngården)
Smidigt när man ska fodra. En mugg i frukosten och en mugg i kvällsmaten :idea:

link skrev:
Ska börja ge 300 g soja pga dåligt protein i mitt hö. Kan det stämma att 300g soja är 3,5 dl? Litar inte fullt ut på min våg..

När jag mätte upp med våg blev 1dl sojamjöl 60gram. Så 300gram är 5dl.

Ta med en liter i en tunn plastpåse till mackens godisvåg och provväg! :idea: När vi testade sojan från Granngården så var 1 dl 65 gram för övrigt.

ang skrev:
Ta med en liter i en tunn plastpåse till mackens godisvåg och provväg! :idea: När vi testade sojan från Granngården så var 1 dl 65 gram för övrigt.

Det verkar iaf stämma rätt bra med 1dl = ca 60 gram.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
561
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
985
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
628
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Ännu en kvinna
  • Matlagning med en hand?

Hund, Katt, Andra Djur