Vikt på era djur...

L

Lejonflickan

Har tagit mej i kragen och vägt mina djur..
8-månaders gerbilhonorna vägde 67 gram resp 111 gram....skillnad jag vet!
Faddermarsvinet (hona ca 3 år) väge 945 gram, hon har haft lite problem med sina molarer (bakre tänder) men verkar nu må mycket mycket bättre...: Vad väger era gnagare???

mina dvärghamsterhonor vägre 24 resp 26 gram när vi fick hem dem och nu väger båda runt 45 g.

Nä, men det finns säkert en hel hög med vågar på Ica! :mad: :D Sen när jag väl har pengar till att köpa är de plötsligt sluuuut.
Och inte kan en badrumsvåg behaga fungera på råttor heller, det har jag redan provat :D

Kaninen (dvärgvädur modell större) väger ungefär 2,6 kilo.
Marsvinstjejerna väger 1100 (stor, inte fet), respektive några gram över 1 kg (mycket muskler!).
Dvärghamstern jag hade förut vägde ca 45 gram.

Nä det ger ju inte utslag med en sån våg...men med min braiga matvaru-våg så kan man väga allt (som vill sitta still)...
Min sista tamråtta vägde nästan 800 gram (hona - välväxt)

Hon var stooooor ja - men ändå inte fet..mycket muskler, hon var ute nästan jämt och kutade...skrämde grannens katt från balkongen en gång :cool:
Mest otroligt okomplicerade djur jag nånsin haft..genomsnäll kärvänlig och uppfinningsrik. hon förstod aldrig att man kunde använda tänderna till att bita med...några kablar och tröjor, ok skinnsoffan, men aldrig i människokött...men tyvärr så tog mycoplasman henne..
:cry: dessutom blev jag allergisk...därför mindre råttor nu...och en av gerbilerna är likadan i tempramentet...helt ljuvlig! PUSS på dej Wilma, du har namnsdag idag dessutom! :bow:

Verkar supergo :love: Har också duktiga råttor henna som låter bli sladdar och människor, allt annat går däremot att tugg på :p

Hehe oh yes :cool:
Woho har sett att det säljs elektroniska vågar på Dalviks Kvarn där jag ska köpa spån imorrn :idea: Måste kolla priset... :cool:

Mina chillor väger runt 600 gram båda två.
Hade bara hanen först, då vägde han ca 400 g och var ganska tanig, när jag köpte henne vägde hon ca 700 g (aningens rund). De har liksom jämnat ut det. :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag fick en kull med tre kattungar nu fredagskväll den 14/8 och de verkade alla må bra. Men en av dem är svagare, mindre än de...
2
Svar
30
· Visningar
3 495
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hejsan, Min ragdoll födde igår 3 kattungar sent på kvällen. Dom vägde imorse 107 gram, 107 gram och 106 gram. Nu på kvällen väger dom...
Svar
16
· Visningar
6 058
Senast: MissFideli
·
Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 747
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Hej allihop, Jag hittade detta forum när jag googlade om håranalys. Jag är inte så insatt i hästar, jag är dock djuraktivist så jag...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
21 283
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar