Vikt på 3-månaders kattunge....

pippilotta

Trådstartare
....Ja, vad är normal vikt för en vanlig huskatt på 3 månader?
Whizkey väger ca 1.800 gr, är det lite eller mycket?

Sv: Vikt på 3-månaders kattunge....

Jag har dålig koll på "huskattsvikter" men jag tycker det låter som en rejäl unge! :D
Min Devonbäbis på dryga 18 veckor väger 1250 g, han är underviktig. (Men vi jobbar på det ;) )

Det är väl en ganska normal vikt tycker jag. En huskatt kan ju se ut lite hursomhelst. :) Min ragdollhona vägde nästan 2 kg vid 12 veckors ålder och stor är hon fortfarande. :D

/Erica

Senast ändrad:

Det går nog inte att säga eftersom huskatter kan variera mycket i storlek. 1,8 kg är dock helt OK vikt.

Devon-bebisarna i min senaste kull vägde 2,2-2,7 kg vid 16 veckors ålder. :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
793
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 288
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25