VIdeo_TS hur???

_carmenzita_

Trådstartare
Jah har en film på mig filmad med en digitalkamera, som sedan är bränd på DVD-skiva. Denna film slkulle jag vilja lägga in på datorn men jag får inte till det???

Hur gör man med såna här filer, vad är det för program som saknas?
Filändelserna på klippen är .vob.

Hjälp mig ni som kan så jag kan lägga ut min skrytfilm :)
 
Sv: VIdeo_TS hur???

Jag såg bara en mass .vob filer som låg i en Video_ts mapp, jag rippade med dvd-shrink och kan ändå inte se filmen på datorn. Den har kopierats rakt av.
Kan du förklara utförligare och hur jag skall göra? Jag vill alltså föra över fimen till datorn för att sedan kunna lägga ut den på hemsidan.
 
Sv: VIdeo_TS hur???

jag laddade hem dvd santa och trodde mig fått till det, men det är fortfarande en massa vob-filer med mera. Jag vill kinna konvertera dem till AVI, MPG eller MOV-film, hur gör jag????
 
Sv: VIdeo_TS hur???

Grejjen är att det är inte så lätt som vissa kan tro.. Första problemet du utsätts för är att materialet du jobbar med är i Mpeg2. och mer pecifikt.. Just Vob filer.. Du behöver ett DVD editing program av något slag..
Grejjen är att det finns inte så jätte mycket sånnt för att det kan annvändas för att piratkopiera DVD filmer.. =)
Jag är lite förundrad hur du fått in din film på en DVD skiva.. Det måste betyda att någonstans finns det orginal filer.. om dom inte är kastade.. utifrån dom och programmet som annvändes för att göra DVDn borde du kunna komprimera om skiten till ett format som du kan lägga upp på nätet.. men det är ingen barnlek precis.. Då man måste ha koll på Bitreates och sånnt kul.. Samt vart du ska lägga upp filmen sen.. Då filmer tar mycket platts
 
Sv: VIdeo_TS hur???

Okej.. men vem fixade ut grejjset på DVD åt dig? Han/hon kan säkert fixa det till en DivX eller en mpeg film..
 
Sv: VIdeo_TS hur???

Hon är helt okunnig i allt sånt här, hon lade över filmer på DVD:ns hårddisk direkt från kameran, spelade väl antagligen in det sedan från dvd:n.
Hon vill gärna veta hon också.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
463
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 286
Senast: Habina
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 390
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp