Sv: Video från Ankys svenska reiningdebut
nu kande jag mig lite traffad, men inte pa ett daligt vis iofs
Ja, det ar ingen "WOW" ritt direkt, men inte heller en skrapritt.
Under forutsattningarna, som jag nog papekade tidigare, sa gor hon ett jattebra jobb. Rider ganska snyggt, ser "stiligt" ut, och vad galler den dar handen sa har vi mkt mkt varre exempel inom reiningen bland folk som gjrot det "hela sitt liv", dar man aven ser hander nagonstans vid hastens oron vid de "Stora snabba cirklarna".
Jag hade garna sett att hasten var Starkare, jag tror det ar darifran en viss kraftloshet kommer samt den inte helt perfekta lilla langsamma cirklen. -Men- det kan ocksa ha med att gora att Anky kanske sitter lite fel, det kan paverka mer an man tror att sitta pa fel sittben pa en valutbildad reininghast.
(jag har sjalv det problemet till och fran)
Sen att hon har blivit nagon form av "dressyrens fula ansikte" persionifierad pa "sistone" ar en annan femma, rollkur existerar inom dressyren - uppenbarligen - hon ar inte den enda.. daremot tycker jag det ar ganska modigt av en brutta som fatt sa mkt skit kastat pa sig (fortjant eller ej) att vaga sticka ut hakan och prova nagot nytt.
Oavsett vad man tycker om hennes ridstil ar det ganska haftigt att hon testat pa reiningen och kor pa det ett tag nu, det ar roligt. Och hon ger reiningen lite mer spelrum - helt plotsligt ar det artiklar som namner och forklarar reining i tidningar och pa hemsidor dar det Aldrig kommit in nagon westerngren tidigare. Och det staller jag mig valdigt positiv till.
o du, mustang, jag tror inte "fragor ur okunskap" tas som kritik.. daremot kommer du ofta fram som en "mkt allvetande och ganska palast filur", sattet du formulerade dig pa var valdigt kritiskt och ett tag dar upplevde jag det absolut som om du forsokte "prata ner" en ritt pa 71 poang. Jag upplevde det lite som om du tyckte att vara "svenska proffs" (ingen namnd, ingen glomd och verkligen inte menat personligt for de fa stackare som kanske laser har) ar Gud. Det ar de inte, tyvarr. Men jag tror det ar lite av ett generationsbyte i var lilla svenska reiningplaskdamm, jag foljer det med spanning har bortifran