Vidare Monté

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare _id_a
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
I

_id_a

Hej igen! Jag undrade bara vad det är för några licens man måste lösa för att få tävla i monté, ska man gå en travkurs? isf hur kommer man i kontakt med dem som har den? Hur mkt kostar det? Tack på förhand! :D

Sv: Vidare Monté

Du kontaktar din närmaste travbana och hör när kursen börjar. Har för mej att de brukar dra igång i mars, så vänta inte för länge... Hur lång kursen är varierar lite mellan banorna men en gång per vecka i 10-15 veckor är vanligt. Då rider du "träningslopp" och lär dej hur voltningen fungerar och även övriga tävlingsregler. det är även ett skriftligt prov på slutet. Kursen brukar kosta runt 2000, sen betalar man för att lösa licensen (iaf gör man det för körlicensen... är osäker där då jag har båda, kostar i så fall ca 1000). sen ska du ju fixa läkarintyg och en jacka också, så d blir lite pengar.

Glömde säga också att det krävs ju vana av att rida snabbjobb och bra kännedom om sporten för att få ta licens också, men det kanske du har!!

Det räcker med EN tråd om montéfrågor, samla ALLA dina funderingar där!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Ketrawzc
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Grazing
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka