Sv: Vid utdömning på klinik?
Mk tar oxå bort så.
Vi lämnade vår där efter beslut om avlivning av djurskyddskäl.
Varken vi el vet ville utsätta henne för fler resor. Hon var försäkrd.
MK tog iaf inte förr bort icke-akuta fall alla dagar utan pristillägg. Så kan vara värt kolla hur det ser ut idag om någon funderar på det så att säga.
Så i ditt fall så endera var det just att det var djurskyddsskäl att inte utsätta för fler resor, eller så var du där 'rätt dag'.
K tog jag ju bort direkt, såg ingen anledning att hon skulle behöva åka hem och vänta på papprena. Dels skulle f-bolaget mest troligt snarast köpa tårta över att jag äntligen gav upp, dels så vad bolagen än skulle sagt så var det liksom inte någon tvekan om att det var dags att låta henne slippa mer. Hon skulle ju dock inte rent djurskyddsmässigt lidit av att åka hem och gå i hagen tills papprena kom. Jag hade då turen att vara där 'rätt dag'.
Kompisen kom in med en annan (enda skillnaden var att den var oförsäkrad) och fattade samma beslut, att det fanns ingen anledning att 'dra ut' på det. Dock på en annan dag, och fick då veta att det är på dag x vi har 'avlivningsdag' i icke-akuta fall, vi kan ta bort henne idag men då får du betala XXXX kr extra (minns inte exakt, men var tusenlappar det handlade om) eftersom vi då får ringa ut Lantbrukstjänst en 'extragång'. Nu var det det sista kompisen brydde sig om, kostnaden, så hästen togs bort och hon åkte hem med tom transport. Men som sagt, det var ett pristillägg jmf med 'ordinarie' dag.
När jag bokade tid för att ta bort B, där valde jag ju att åka hem och vänta på f-bolagets godkännande, så var det även då en dag i veckan att välja på om man inte ville betala extra.
Det kan ju dock ha ändrats sen det, det är ju några år sen nu så att säga.
Tillägg: Alt att lämna hästen där och åka med tom transport och den togs bort dagen efter när/om det då var 'rätt' dag har ju dock t ex funnits hela tiden.