J
Josse58
vad är bäst vid longering ? kapson eller träns ? har ju hört olika för och nackdelar med bägge. men om man vill ha bäst kontroll och lyhördhet med bra kontakt ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har faktiskt ingen aning.. har inte prövat kapson.. kör alltid med träns (fäster i båda ringar och över nacken). Fungerar så pass bra för mig så jag har aldrig funderat på att pröva något annat.
Är dock väldigt intresserad av vad andra tycker som har prövat båda..
Det fungerar jätte bra.. det ger ett mkt mera normalt inverkan i munnen på hästen. Blir som att någon rider. Rekomenderar det varmt..
så först trär du igenom ena bettringen, sedan över nacken o fäster till slut i andra bettringen ?
vad är bäst vid longering ? kapson eller träns ? har ju hört olika för och nackdelar med bägge. men om man vill ha bäst kontroll och lyhördhet med bra kontakt ?
jag har faktiskt ingen aning.. har inte prövat kapson.. kör alltid med träns (fäster i båda ringar och över nacken). Fungerar så pass bra för mig så jag har aldrig funderat på att pröva något annat.
Är dock väldigt intresserad av vad andra tycker som har prövat båda..