Victor Hugo Golden ljusblå tävlingskavaj

M

MaddeO

Kavajen

Vad tycks? Är det fult med ljusblå tävlingskavaj eller snyggt?

Har en fux, och vill ha en snygg färg att tävla i. Funderade först på brunt men kom fram till att det kanske inte funkar på en fux.
Nästa tanke var grön, men inte klargrön utan mer... tja... "smutsig" grön, typ armegrön eller liknande. Men det kan man ju för f*n inte få tag på någonstans ju!
Svart är ju iofs neutralt och bra, men lite tråkigt, vad tycker ni?

Förresten, är det någon som vet hur kavajen ovan sitter? Är ganska liten och smal, tror ni den sitter "pösigt"? Är det någon som vet hur pass figursydd den är?

Sv: Victor Hugo Golden ljusblå tävlingskavaj

Snygg :love: , matcha kavajen med svarta stövlar som har ljusblått på "toppen" ;)

brunt är skitsnyggt på fuxar! de passar bra i "jordfärger" såsom creme, beige, sand, alla färger av brunt. den bruna Victor Hugo kavajen tkr jag är fin!

den ljusblå är oxå fin men tkr man syns väldigt mkt i den :p

He he lite kul att andra färger kommer en bara svart och mörkblått.

Ser riktigt snyggt ut men det hänger på mer en bara kavajen :D

Men snyggt är den.

usch!! :eek: tycker den e gräslig. kanske okej på en b-ponny ryttare men annars :eek:
brun tycker jag låter mkt snyggare. eller varför inte mörkblå? de e ju oxå fint till en fux..

Mörkblå är ju så vanligt, samma med svart. Brun eller en annan färg som skilljer sig ut ifrån mängden tycker jag.

Men den ljusblåa :love:

Den va lite fräck... :smirk:
Själv har jag en mörkblå cavallo.. tycker det är snyggt. Eller en mörkbrun mönstrad skulle inte vara helt fel :love:

Jag har åxå en mörkblå (kommer inte ihåg märke :o ) Men jag älskar den! :love: Och jag tycker den passar på min fux iaf... :D

Jag såg bilder på en tjej som hade en ljusbabyrosa kavaj. Jag ljuger om jag säger att det var snyggt...

En tweedkavaj då?
Det är inte så vanligt men ser mera neutralt ut endå än ljusblå (och är mycket snyggare!). Passar bra till fux och om du har resten av utrustningen i brunt. :idea:

Tack för alla svar :bow: :bow: :bow:

Har nog trots allt bestämt mig för att skippa kavajen... Kanske inte så snyggt trots allt :crazy:

Nu funderar jag på en militärgrön eller brun, någon som har förslag på vart man kan hitta det?

Tina Lund har en jättefin beige kavaj från ZooZity.
Kolla deras hemsida!

Den som jag tycker är såå ful :eek:
Så olika smak man kan ha...

Jag röstar iaf fortfarande för tweedkavaj ;)

Jag gillar kavajen. Men röstar för en grö ändå, typ mörkgrön/skogsgrön. Har en kompis som har en grön kavaj, om jag träffar henne snart kan jag fråga vart hon fått tag på den (har sett flera som haft och de är riktigt snygga, är lite sugen att själv skaffa en sån, tröttnat på min mörkblåa).

Mörkblåa och svarta är det mest vanligaste så ibland vill man ha något annat men Rosa nja där går nog linjen :D

Figursydda är klart snyggast!

Roligt när det kommer andra färger än svarta och mörkblå. (jag har alltid viljat haft en ceriserosa :p Seriöst, man skulle klart synas i mängden då!)

Hittar inte den bruna...

haha rosa behöver inte vara helt fel, lite snyggt ljust rosa kan vara riktigt snyggt ju och alltid retar det någon ;) :D . Är riktigt sugen nu på att skaffa mig en rosa :p. Annars är ju mörklila riktigt snygga också, lite mer diskret än både rosa och ljusblå.

Liknande trådar

Utrustning Jag är på jakt efter en bra kavaj, gärna med lite dressystuk. Har funderat på att beställa en Victor Hugo Dressage från Eriks Hästshop...
Svar
5
· Visningar
6 393
Senast: Jochanda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka