Vic Tim Rocket

Sv: Vic Tim Rocket

KL
Ärligt talat tycker jag det är lite fel att diskutera sånt här då jag TROR att de flesta glömmer av att tänka på mödernets bidrag i avkomman.

Jag har haft två ston efter honom, renrasiga med olika mödrar. Den ena hade ett huvud som inte passade på ridbanan, dock en stjärna på kor. Att det skulle vara "ett hårt huvud" m.h.t. fadern vet jag inte, det finns ju många hästar som brinner för olika saker.

Den andra gick jättefint på bana utan att tvära, hon tyckte det var kul. Dessa två var även helt olika i kroppsbyggnaden vilket ju säger en hel del om hur mycket modern påverkar i aveln! Så herrejistanes, glöm inte av mamman som så många här redan påpekat!

Lycka till!

Hej
Tänk efter vad du vill ha hästen till och om kroppsbyggnad etc passar för det du vill ha hästen till.
VTR avkommorna ser man inte så ofta i Halterklasser, Pleasure,Hunter klasser men de finns mer i koklasser samt Ranch klasser.

Ajdå jag som ska starta min Vic Tim avkomma i en Pleasure klass om en månad ;) heheh har aldrig tävlat innan så det här ska bli messt på skoj!

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 538
Senast: Stina12
·
Avel Hej allihopa! Jag är mycket intresserad av att i år betäcka mitt sto med Comfortuna. Då jag bor relativt högt upp i landet har jag...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Grynet12
·
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: kryddelydd
·
Äldre Hej!! Ska flytta till Mora om en månad och undrar såklart vilka buke-människor som finns i krokarna? Jag har noll koll på området och...
2
Svar
28
· Visningar
2 793
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka