Vibrationer?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lupin

Trådstartare
Åkte in på förlossningen i tisdags (man ska visst vända sig dit från v 22) för undersökning pga småblödningarna. Efter fem dagar i rad kände jag mig ganska orolig. Det visade sig att moderkakan sitter väldigt lågt och det kan ge upphov till blödningar! Skaver visst eller nåt. De vill helst ha en marginal på 1 cm vid förlossningen och min ligger 0,4 cm från öppningen. Det upptäcktes att moderkakan satt lågt redan för 1½ mån sen och den har inte flyttat sig nämvärt sen dess, så nu är jag lite nervös för att den inte ska växa med uppåt tillräckligt mycket. Har lite av snitt-skräck, vill helst INTE skäras i magen fler gånger!

För övrigt mår bebisen bra där inne, det är en riktig vildbatting som sällan är stilla. Vi var och såg Narniafilmen igårkväll och bebben levde rövare hela tiden. Märkligt hur de kan sparka överallt där inne samtidigt. Men mysigt!

På Nyårsafton kände jag konstiga vibrationer i magen vid 2230. Det var som om stark vibrator, kunde känna både inuti och med handen utanpå. Har fått höra efteråt att det kan kännas så om det är en pojke, som kissar! Varför just pojkar skulle vibrera när de kissar vet jag inte, men en tjej hade varit med om det två gånger av tre graviditeter och hon fick två pojkar. Hon sa att de liksom vibrerade när de kissade när de var nyfödda med. Spännande! Ska bli kul att se om det stämmer när den lill* kommit ut. Dels om det är en pojke och dels om pojkar vibrar när de kissar som nyfödda. Någon som har nån erfarenhet t.o.m. kanske?!

Kramar!
 
Sv: Vibrationer?

Nej, något vibrerande känner jag inte igen att min pojke gjorde i magen. Men jag hade moderkakan mellan bebisen och magen, då kan den tydligen dämpa en del av rörelserna. Tog nog lite längre tid innan jag kände sparkar tex.
 
Sv: Vibrationer?

Hej! Jag har också moderkakan framtill, men det har faktiskt inte hindrat mig från att känna rörelserna vare sig tidigt eller kraftigt! Frågade min gynläkare om det och han sa att det behöver inte spela nån roll för hur tidigt eller starkt man känner, men att det är olika från person till person.

OM det nu stämmer att just pojkbebisar vibrerar när de kissar i magen så är jag väldigt nyfiken på vad det är som gör att just de vibrerar och inte flickbebisar? Men visst, man kan inte få svar på allt!
 
Sv: Vibrationer?

Aha, på ultraljudet sa hon till mig att det inte var konstigt att jag inte känt sparkar eftersom moderkakan låg fram och dämpade rörelserna lite... Nåja, som alltid många bud om vad som är rätt...
 
Sv: Vibrationer?

Kände inga vibrationer när jag väntade sonen vad jag kan minnas :D . Men en kille är han!
 
Sv: Vibrationer?

Hej hej. Moderkakan låg för utgången fram till närmare vecka 30, sen var det OK.

Några vibrationer kände jag aldrig fast det kom ut en pojke sen.

Lycka till!
 
Sv: Vibrationer?

Min moderkaka låg lågt, men inte för lågt hela tiden samt i framvägg med båda och jag kände i v 14 med båda och inga vibrationer heller. Trots 2 pojkar:D
 
Sv: Vibrationer?

den kändes väldigt konstigt när Emma hickade i magen... det var inte alls samma känsla som när Robin hickade första gången jag var gravid...
 
Sv: Vibrationer?

Nja, hicka är ju en sak, det har jag kännt med och det är inte alls i närheten av vibrationer! Hicka är ju mer som ett rytmiskt pickande. Vibrationer är precis som det låter, vibrationer.

Har bara kännt det ett par gånger, bebisen ligger ju inte alltid lika dant. Men det känns skönt att andra också kännt samma! Så man vet att det inte är ett ufo där inne...
 
Sv: Vibrationer?

Pratade med min gynläkare häromdagen (ang moderkakans placering) och han sa att eftersom min ligger i framvägg så är det gynnsamt och chansen ökar att den kommer att växa med uppåt när livmodern blir större framöver. Hade den legat i bakvägg så hade tydligen risken varit stor att den inte flyttat sig mer uppåt och då är det ju snitt som gäller.

Ska på tillväxtUL på måndag (16/1) och då kollar han moderkakan med såklart. Längtar efter att få se den lill* på skärmen igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sådär, jag har hållt mig undangömd några dagar nu då min son behagade komma till världen. Jag har tidigare skrivit att han har ett...
2
Svar
31
· Visningar
2 629
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp