Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Grattis till en jättefin son!!
Men vilken dramatisk förlossning...

Skönt att första operationen gick bra, hoppas de kommande gör det också!
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

TACK alla för gratulationerna. Det värmer verkligen ska ni veta:love:.

Vindvissla: Problemet var att det kändes inte alls. Det 'ska' ju kännas, men gjorde det inte så det var tur att de upptäckte lossningen

Grattis Emro!
Min moderkaka lossnade också, men de ultraljudade inte när jag åkte in med min blödning utan det upptäcktes efter förlossningen. Så jag hade tur att den bara hade lossnat litegrann, för blödningen startade 4 dagar innan han föddes.
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Grattis grattis!:banana:
Super fin pojk!!:D
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Grattis till en fin gosse.

Som Hjärtebarnsmoster måste jag få fråga vad det var för något hjärtfel han har?


Här är länken till hjärtebarnsföreningen http://www.hjartebarn.org/ .
Min syster är engagerad som fikaförälder i Göteborg som är det andra centret för att operera de små liven förutom Lund.

Min systers barn är idag 8 1/2 år och född med HLHS och efter 5 operationer (den första blev 3 stycken till slut) är hon idag färdigkorrigerad och en utomstående kan ej se att hon är allvarligt sjuk

LYCKA TILL
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Hade inte namnet på felet i huvudet, men nu så :o:).

Pulmonalatresi med kammarseptumdefekt ska det heta. Hans hjärta fungerar bara som enkammarhjärta då den ena kammaren är för liten och inte har ordentligt med klaffar och liknande.

Det operationerna går ut på är att koppla om lite i blodomloppet så att det syrefattiga blodet hittar till lungorna.

Det har verkligen gått kanonbra än så länge. Vi fick komma från intensiven igår eftermiddag och nu är det mest lite värkstillande han behöver mellan varven så allt känns verkligen kanonbra.

Det kommer att ske två operationer till, en när han är 3-4 månader och en när han är 1½-2 år.
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Grattis! Hoppas operationerna går smidigt.
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Hade inte namnet på felet i huvudet, men nu så :o:).

Pulmonalatresi med kammarseptumdefekt ska det heta. Hans hjärta fungerar bara som enkammarhjärta då den ena kammaren är för liten och inte har ordentligt med klaffar och liknande.

Det operationerna går ut på är att koppla om lite i blodomloppet så att det syrefattiga blodet hittar till lungorna.

Det har verkligen gått kanonbra än så länge. Vi fick komma från intensiven igår eftermiddag och nu är det mest lite värkstillande han behöver mellan varven så allt känns verkligen kanonbra.

Det kommer att ske två operationer till, en när han är 3-4 månader och en när han är 1½-2 år.

Då är det något liknande som min systerdotter har då hon saknar vänster kammare och är justerad vid samma ålder fast i i Göteborg görs sista operation vid 3 års ålder istället
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Åh.Grattis!!!
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Då är det något liknande som min systerdotter har då hon saknar vänster kammare och är justerad vid samma ålder fast i i Göteborg görs sista operation vid 3 års ålder istället

Det kan nog vara så :). Jag försöker lära mig alla märkliga namn och så. :o
 

Liknande trådar

Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 796
Senast: aiquen
·
E
Gravid - 1år ...nä, det blir det verkligen inte.. Tyckte jag hade sån tur. En jättelätt förlossning och en fantastiskt fin liten HUGO :love: som...
2
Svar
31
· Visningar
5 677
Senast: Esperanza_1980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp