Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det står varken eller, eller det står ”max load dual 670 kg/single 710 kg at 450 kpa cold”. Jag tänker att det borde vara ok då..
Denna sitter i släpet:
Visa bifogad fil 69885
Eh jag hade lite problem med den där luftpumpen i början så det är lite oklartVar det lika mycket luft i alla däck?
Totalvikten är 1600 kg, detta släp kan inte fås med högre totalvikt än så. Är ett Ifor HB403 (enhästars).1406 Kg per axel? Det låter märkligt, väldigt få släp lastar så mkt. Vad har det för totalvikt? Det måste vara nån tilltagen säkerhetsmarginal... intressant
Jag har också en Ifor, 2-hästars visserligen men jag behöver definitivt ha över 4 för att den inte ska kännas obalanserad vid körning i högre hastigheter. Tycker 3,3 låter väldigt lågt!Nu har jag fyllt på luft i däcken. Stod på skötardörren att det skulle vara 4,5 bar och däckfirman hade fyllt till typ 3,3. Men sen nu när jag googlar så ser jag att de flesta verkar ha lägre däcktryck på sina transporter? Blev orolig så jag inte fyllde för mycket?
Aha! Jag körde bara en kort sträcka efter att vi fyllde däcken, ska nog ta en sväng och känna hur den känns nu på stora vägenJag har också en Ifor, 2-hästars visserligen men jag behöver definitivt ha över 4 för att den inte ska kännas obalanserad vid körning i högre hastigheter. Tycker 3,3 låter väldigt lågt!
Verkstaden jag lämnat in på menar att det ska vara 2,8 i däcken? Så förvirrande detta..Jag har också en Ifor, 2-hästars visserligen men jag behöver definitivt ha över 4 för att den inte ska kännas obalanserad vid körning i högre hastigheter. Tycker 3,3 låter väldigt lågt!
Verkstaden jag lämnat in på menar att det ska vara 2,8 i däcken? Så förvirrande detta..
Nej jag har en volvo!@MiniLi Har du en bil från Volkswagen-koncernen? Detta uppstår inte sällan med dem när man kör på för hög växel och drar. Hände mig flera gånger med min gamla Skoda innan pappa berättade att det var ngt med styrpulpeten (tror jag?) som de kan/ska åtgärda på verkstad. Det hände bara när jag var uppe på hastigheter kring 80 och låg på femman. Fick växla ner så gick det ok igen...
Ja jag fattar ingenting. Och varför står det 4,5 på skötardörren om det ska vara 2,8? Får fråga när jag hämtar släpet..2,8 låter lite men är det en märkesverkstad som sagt det så ptja... Jag hade runt 3,2 tror jag. Nu vet jag inte, för jag har precis köpt nya och de är monterade av firma som fyllt dem åt mig.
Ja jag fattar ingenting. Och varför står det 4,5 på skötardörren om det ska vara 2,8? Får fråga när jag hämtar släpet..
Det är ju en märkesverkstad så de borde veta. De är återförsäljare och auktoriserad verkstad för ifor.
Och det blir inte bättre när du växlar ner?Nej jag har en volvo!
Bilen är 6-växlad men när jag kör med släp brukar jag max ha i femman.
Tex att köra på fyran i 80? Har nog inte testat, inte mer än vid upp/nedväxling iaf. Kan prova, även om det känns väldigt märkligt att köra på så låg växelOch det blir inte bättre när du växlar ner?
Det känns märkligt, men det är mer att växla ner och sen upp igen när du t.ex. inte är i en uppförsbacke (även i mindre hade jag den upplevelsen). Sen är det ngt som verkstaden för bilen ska fixa, inte trailerverkstaden. Om det är samma fel som jag upplevt.Tex att köra på fyran i 80? Har nog inte testat, inte mer än vid upp/nedväxling iaf. Kan prova, även om det känns väldigt märkligt att köra på så låg växel
Ja, jag kan ju alltid testa. Men vad menar du med att det är att växla upp och ner?Det känns märkligt, men det är mer att växla upp och ner. Sen är det ngt som verkstaden för bilen ska fixa, inte trailerverkstaden. Om det är samma fel som jag upplevt.
Ja, jag kan ju alltid testa. Men vad menar du med att det är att växla upp och ner?
Ah okej, då förstår jag!jag uppdaterade inlägget för jag skrev fel. Börjar den studsa så växlar du ner, sen när det är lugnt och dags att växla upp igen (som du hör) så gör du det.