Tack, det ska jag tänka påLåter som en bra plan. Träna även mycket på självständiga ingångar så hon själv parerar fart osv. Bågarna sköter det åt dig, så håll dig en bit från ingången
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, det ska jag tänka påLåter som en bra plan. Träna även mycket på självständiga ingångar så hon själv parerar fart osv. Bågarna sköter det åt dig, så håll dig en bit från ingången
Älskar den där hundenNu har jag börjat låta Vips ta gungan helt själv. Är riktigt nöjd med resultatet. Hon ska liiiite längre fram innan hon börjar bromsa bara.
MineÄlskar den där hunden
Mine
Och då såg du inte när jag gjorde en inkallning (trodde jag) igår och står bredvid slalom så hon kommer i full Vips-hastighet, dvs nästan överljudsfart och tar slalomet(med bågar) istället för att komma till mig
Lycka till. Blir tyvärr inget Ystad för oss i år. Det är en supertrevlig tävlingPå lördag ska vi iväg och tävla i Ystad. En stor tävling med över 500 starter (senast jag kollade iaf). Vi kör en hopp och en agklass - jag är mest nervös för att Disa ska lämna planen som hon gjorde senast. Men vi har tränat stenhårt på det, och på träningen igår gjorde hon bara en liten miniutbrytning.
Ja, ja, det får gå som det går - fast det är såklart kul om det går bra!
Jag hade tänkt att vara med både i Malmö och Lund, men nu hämtar jag hem nya valpen nästa torsdag, så får vänta med tävlandet ett tag. Ystad är sista chansen innan valphämtning.Kommer det några bukare till Lund i slutet av Augusti? Tänkte om man skulle komma och säga hej isf ^^
Jag har skrivit upp er tävling, vet inte hur klar Vips är då men sannolikheten att hon har en pinne är nog låg, så hon kan köra blåbär.Jag hade tänkt att vara med både i Malmö och Lund, men nu hämtar jag hem nya valpen nästa torsdag, så får vänta med tävlandet ett tag. Ystad är sista chansen innan valphämtning.
Min klubb (Veberöd) ordnar förresten en inoff den 1 oktober, så då blir det både tävlande och funktionärsjobb för mig Det vore kul om några Bukare kunde komma dit!
Jag ska köra i LundKommer det några bukare till Lund i slutet av Augusti? Tänkte om man skulle komma och säga hej isf ^^
Grattis till placeringar!Idag har vi tävlat i Örnsköldsvik
Qarusell körde både agility och hopp och kom 3:a i agilityloppet med 1.51 tidsfel.. Nästan alla hundarna flög av gungan som gick trögt, den for inte ens tillbaka alla gånger utan det gjorde domaren.. Eftersom Qarusell är lättskrämd tog jag det extra lugnt så att gungan verkligen åkte hela vägen ner så att hon inte kunde hoppa av. Där gjorde jag även ett konstigt byte efter gungan som inte var riktigt planerat..
Ultimas hopplopp är jag sjukt nöjd med speciellt slalomet som hon tog jättebra 0,86 tidsfel och en 4:eplats
Å så Qarusells hopplopp med hela 11.48 tidsfel, hon sprang inte alls på utan kändes lite seg i det blöta tunga gräset..
TackGrattis till placeringar!
Vi var ju i Ystad igår, och trots en disk i första loppet och två hinderfel i andra så är jag ändå nöjd, för Disa stannade i alla fall kvar på banan i båda loppen
Disken i agloppet var helt o hållet mitt fel, och hinderfelen i hopploppet var dels slalom (där har vi mycket jobb kvar...) och dels en liten miss som också var handlerfel. För övrigt tog hon alla hinder perfekt - och vi hade himla kul båda två . Skön stämning och trevlig tävling!