Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp Ulricehamn, så nu "slipper" vi Smålandsstenar Grattis till erGrattis! Ulricehamn? Där var iaf vi på lördagen. Maken och vita raketen tog sista ag-pinnen och är också färdiga för Östersund! Laget är också klart sedan tidigare
Jag har gått Running Contacts för Daisy Peel med min förra hund och nu går jag Jenny Damms grundkurs med lillan.Jag och labben har börjat träna agility, superkul tycker vi båda. Labben blir alldeles trött i knoppen och jag blir trött i kroppen, fy så otränad jag är
Min förhoppning blir ju att komma ut på nån inoff. tävling i sommar. Vi får se hur det går med den tanken.
Nån som gått onlinekurs i agility? För vem/var/hur?
Jag skulle gärna vilja veta hur ni tänker kring uppflytt. Jag och min hund har 8 hoppinnar och 4 agilitypinnar i klass 1. Han är en ganska ojämn hund och hela första säsongen tränade vi på att tävla med allt vad resor, sova borta, gungan,hinderfixare och miljön allmänt innebär. Han har blivit så mycket bättre och vi har tränat på klass 2 och 3 banor gått många kurser så han kan många olika handllingstekniker men jag tycker att han tappar fart när det blir mer svårigheter. Samtidigt är jag så sjukt less på att springa klass 1 banor. Hur skulle ni gjort?
Har en jaktlabrador någon chans att konkurrera i agility? Förstår att man kanske inte har så stor chans mot de bästa border collies men så att man kan tävla i klass 3 åtminstone?
Absolut. En av mina kompisar tog 2 SM-pinnar med sin jaktlabbe i helgenHar en jaktlabrador någon chans att konkurrera i agility? Förstår att man kanske inte har så stor chans mot de bästa border collies men så att man kan tävla i klass 3 åtminstone?
XS är verkligen fantastiskt. Jag vet inte hur många kommentarer jag fått från andra tävlande på de två tävlingar jag kört än så länge om hur roligt XS-hundarna har och att det är de och deras förare som är mest taggade och gladast på hela tävlingarnaI dag har både jag och Brunis träningsvärk efter att ha gått kurs för Holegård. Perfekt kickoff för säsongen, det känns grymt bra och nu är jag sugen på att verkligen utmana mig själv och tänja mer på min comfort zone med svårare svängar och handling.
Ivan var också med, och oj vad han har vaknat till liv! XS är det bästa som har hänt agilitysporten på sistone, jag lovar! När han får springa på XS-0höjd är han både snabbare och gladare än förut. Han har ju inte på långa vägar samma tryck och motor som Billy har - men vi kan ta oss igenom en bana med hyfsat flyt och han blir lite bättre för varje gång.
Just nu är jag lite lätt förvirrad... Jag har lärt mig att en pinne får man om man är helt felfri, alltså inga fel på hinder och inga tidsfel.. Nu sitter jag och följer agilityn från Skellefteå då några jag känner är där och tävlar och ser att det har delats ut pinnar både till någon med tidsfel och någon med 5 fel. Är reglerna ändrade?
Sen ett par till frågor om Sagiks sida, vad betyder stjärnan efter hundens namn i resultatlistan och vad betyder det stora D:et i mitten?
Den svarta ringen med D:et i vad betyder det?
Här är både stjärnan efter namnet + pinne med 5 fel.
Åh tack nu blev det lite klarare i huvudetI klass 3 behöver man inte nolla för att få SM-pinne . I klass 1 och 2 så måste man dock nolla för att få pinne.
D: ET betyder Dubblerade klasser. Stjärnan att de är fullcertade.