Jag förstår precisTack som vi nött slalom, vill knappt tänka på hur många timmars träning vi lagt ner på det.
Du fick en ny följare på insta också häromdagen btw
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår precisTack som vi nött slalom, vill knappt tänka på hur många timmars träning vi lagt ner på det.
GrattisLillskrutten glänste på kvällstävling igår Hon och husse sprang hem en tredjeplats, fick sitt tredje cert och ag championat
Visa bifogad fil 26959
De hälsar och tackarGrattis
Åh så det var duJag förstår precis
Du fick en ny följare på insta också häromdagen btw
Det där med löp ställer till det och våra hundar har inget i belöningslådan, det hände sig nog att vita faran drog dit, då sa husse nej, inget i lådan Hoppas ni kommer igång igen när hormonerna lugnat ner sig!Vi tävlade i helgen i Väsby, jag och Nessie på lördagen i klass 1 och husse med Nike på söndagen i klass 2.
Nessie hade riktigt bra flyt över hindrena nu så hopptekniken kanske börjar ge resultat, hon gick dock ur slalomet på näst sista pinnen i hopploppet (mattes fel då jag var så fokuserad på nästa hinder så det blev lite slarvigt). Eftersom vi då redan hade en femma så sprang jag på och chansade lite och hon missade en gömd tunnelingång och fick en vägran + lite tidsfel. I agilityloppet blev det pannkaka, jag är smart och visar henne belöningen som jag lägger i lådan (brukar ha belöning på träning också men tråkig frolic och inte köttbullar), hon tar balansen bra och riktigt bra slalom och så vänder vi upp genom en tunnel och swish så försvinner min hund och hoppar ett hinder(=disk) på vägen mot BELÖNINGEN, helt oförstående till att matte ropar in henne och försöker få henne igenom lite mer av banan . Nåja, tydligen har ju hunden fart när hon vill så vi har lite att jobba på.
Nike och husse kör dagen efter och husse springer fel och diskar sig i hopploppen och deppar lite då Nike är rätt långsam, inte katastrof långsam men betydligt segare än på träning. De tar sig igenom bägge agilityloppen med tidsfel och husse är lite uppgiven, han säger att det känns som om hon inte vill men jag påtalar att om hon inte ville så skulle hon inte ens gå in på banan utan hon är bara lite bekväm och har precis gått ur löp och då blir hon lite snigel.
Iallafall så har jag erbjudit maken att ta Nessie så länge att tävla med så gör jag ett försök med den lilla grå snigeln nästa helg i Söderköping. För mig är det bra att träna på klass 2 banor så jag blir bättre på att komma runt och om Nike är lite långsam så hinner jag ju orientera mig . Nä, jag ska försöka komma underfund med hur man lyckas peppa upp henne på tävling för jag vet ju att hon kan springa på bra om hon vill. Förra året kom hon ju igång och plockade pinnar varje tävling när hon väl var igång och tävlade varje helg men det tog ju till slutet av sommaren att få igång henne (sen kom hon i löp i augusti och blev snigel igen)..
WowKörde 10 skick på 70 cm balans i lördags. Här är 9 av dem, dags att höja! När jag inte belönade de höga träffarna korrigerade hon direkt i försöket därpå
Tack, vägen dit har inte varit rak och inte klar än Har tränat om hela beteendet över vintern och har precis börjat köra med full balans då jag inte haft tillgång till en sänkbar inomhus om jag inte velat betala 300kr/h.
Nope, Gåsahoppet nästa för pumibrudarnaTack, vägen dit har inte varit rak och inte klar än Har tränat om hela beteendet över vintern och har precis börjat köra med full balans då jag inte haft tillgång till en sänkbar inomhus om jag inte velat betala 300kr/h.
Under tiden ska vi börja tävla hoppklass 1 Någon mer som ska till Karlskrona på söndag?