Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Hoppar in här jag med. :)

Minta med Buffy, blandras, 6 år.

Tävlingserfarenhet: Nej.

Träningsvana: Har gått en del kurser. Tränar på egen hand.

Säkrast på: Inkallning.

Osäkrast på: Apporten. Den har vi tragglat länge nu.

Håller till: Öster om Göteborg.

Mål: Komma till start någon gång.

Träningsvana: Ingen alls! Han kan sitt och nästan ligg. ;)

Säkrast på: Linförigheten (för där han kopplad :o)

HAHA! Ursäkta, men där fick jag mig ett litet skratt ändå :D

Men alltså. Vi verkar ju vara många som håller till i Sthlm.
Jag tycker vi ska ses! :D Vet inte hur det ser ut hos er, men vid mig finns iaf en stor, öde fotbollsplan (grus). Finns även staket där man kan binda upp hundar om man har med sig fler än en att träna med. Gratis bilparkering nära och det är lätt att åka hit kommunalt. När jag träffat andra bukemedlemmar brukar vi ses där :p Vill ni komma så hojta till!

Ja, vafan... boxern har gått sysslolös tillräckligt länge nu så det är väl dags att sätta igång. Jag tvivlar på att vi någonsin kommer till start (på hennes kullMH var det hon som tog längst tid på sig, eftersom vi var tvungna att försöka fånga in hundfan efter de moment hon fått springa lös... :angel:) men nu när koncentrationsnivån är tillräckligt hög för att matte inte ska få hjärtsnörp av irritation över sin lilla äskling så är det lika bra att passa på!

Frukten och Arwen, 2½ år gammal boxertik

Tävlingserfarenhet: Nej

Träningsvana: Ett par kurser och lite hemmaträning, men det var ett bra tag sen nu.

Säkrast på: Inkallning (konstigt nog :D)

Osäkrast på: ...allt annat?

Håller till: Östergötland, Finspång/Norrköping

Mål: Kunna genomföra alla moment hemma.

Vi vill också vara med!

TantAgda och Ebun, RRtik på 2år

Träningsvana: Har gått allmänlydnad på BHK och just nu går vi tävlingslydnaden. Tränar lite hemma men tyvärr blir det lite för lite. Det är roligare att spåra!

Säkrast på: Inkallning -det är ju så hiiimla kul att springa!

Osäkrast på: Platsen -speciellt om det är blött i gräset. Och apporten.

Håller till: Kalmar

Mål: Att momenten i 1:an sitter så att jag eventuellt kan starta till våren.

Zitrus och schäfern Bängla 9 mån!

Tävlingserfarenhet: En del hos matte.

Träningsvana: Har bara haft odågan i ca 2 mån, men från att ha kunnat ingenting och inte gått att belöna heller annat än med godis (tokstressad/frustrerad hund som aldrig heller lekt/jagat tidigare) så tränar vi nu lite stanna/ligg/sitt så vi närmar oss att träna "på riktigt".

Säkrast på: Eh.. Hrrm. Får väl slå till med att hon har fått en grym ögonkontakt och därmed en bra start på fria följet!

Osäkrast på: Övrigt :angel:

Håller till: Boden med omnejd

Mål: Det här är min SM-hund :D Även om det kanske inte syns nu hehe.. Har fått göra avbrott i allt vad träning heter 2ggr, först pga skada och nu pga löp.

Kul att så många redan hakat på!

Jag kan komma med en första momentträningsrapport. Tidigare idag körde jag igenom lite fritt följ, ställande, läggande och inkallning, vilket allt kändes riktigt bra. Däremot gick inte alls apporten bra när jag plockade fram den, Rover tog den visserligen efter någon sekunds tvekan men inte alls med någon entusiasm och han höll den lite löst även om han inte släppte förrän på kommando. På sista tiden har iofs all apportträning bestått i att han hjälpt till att hämta in posten men i min enfald har jag trott att det skulle vara superbra eftersom han gillar det och bär posten oklanderligt hem till dörren.

Nå, när jag insåg att jag inte hämtat dagens post traskade jag ut i kvällsregnet med vovve för att kombinera kvällskiss med nytta. Suck. inte nog med att han släppte den tilldelade tidningen på i en vattenpöl på väg hem för att nosa efter en katt, när han intog position brevid mig så spottade han ut den igen. Jag borde kanske avbrutit men ibland gör jag saker mot bättre förnuft och fick till slut honom att ta tidningen igen så att jag kunde ta emot den på kommando och belöna ordentligt. NU borde jag definitivt avbrutit men nu var jag istället taggad för att ta itu med apportbocken... Och helt dum är jag inte, för genom att peppa upp Rover ordentligt så fick vi till en riktigt bra apport, han tog på kommando, höll snällt och släppte inte innan kommando heller. Han firar med en tuggpinne och jag med popcorn.

Och någon dag den här veckan ska vi åka ner till klubben och spana lite!

Nå, när jag insåg att jag inte hämtat dagens post traskade jag ut i kvällsregnet med vovve för att kombinera kvällskiss med nytta. Suck. inte nog med att han släppte den tilldelade tidningen på i en vattenpöl på väg hem för att nosa efter en katt, när han intog position brevid mig så spottade han ut den igen. Jag borde kanske avbrutit men ibland gör jag saker mot bättre förnuft och fick till slut honom att ta tidningen igen så att jag kunde ta emot den på kommando och belöna ordentligt. NU borde jag definitivt avbrutit men nu var jag istället taggad för att ta itu med apportbocken... Och helt dum är jag inte, för genom att peppa upp Rover ordentligt så fick vi till en riktigt bra apport, han tog på kommando, höll snällt och släppte inte innan kommando heller. Han firar med en tuggpinne och jag med popcorn.

Och någon dag den här veckan ska vi åka ner till klubben och spana lite!

:rofl: Jag kan bara säga en sak: du är inte ensam! (Fast jag är inte lika bra på att skriva om det på ett roligt sätt som du är :p)

Lotten och Ella.

Ella är 1,5 år blandras tik, Labrador, BC och Schäfer.

Tävlingserfarenhet: Nej, nada. Anmäld till första tävlingen 16 okt.

Träningsvana:
Har gått ett par kurser men ingen tävlingsinriktad, tränat mycket moment på egen hand via boken "med sikte på tian". Tränar mycket på BK, men sommaren har fokuserat på agility och trodde att det var där vi skulle göra vår tävlings debut, men en huggorm kom ivägen och så blev det så här.

Säkrast på: Hopp är klockrent, inkallning, och linförighet känns lite trygga.

Osäkrast på: Skillnaden mellan ligg och stå, samt det där med apportbock som hon inte fått se än. Plus att matte är bra med att slarva med komandon och kan säga lite vadsomhelst när hon blir till sig. Funkar i vardagen :cool:

Håller till: västmanland

Mål: Första målet är att ta oss igenom tävlingen. Sen nästa mål är 1a pris. Har inte tänkt så mycket längre, men går det bra så får man utöka sen.:angel:

Movi och Aros, schäfer

Tävlingserfarenhet: Hund nej, matte lite för 700 år sen

Träningsvana: Valpkurs, allmänlydnadskurs, nu Tävlingslydnad 1, även med i en spårgrupp

Säkrast på: Platsläggning och inkallning

Osäkrast på: Momenten är ju under inlärning, så det mesta är osäkert utom det ovan.

Håller till: Nyköping

Mål: Tävla i vår:D

Ja, vafan... boxern har gått sysslolös tillräckligt länge nu så det är väl dags att sätta igång. Jag tvivlar på att vi någonsin kommer till start (på hennes kullMH var det hon som tog längst tid på sig, eftersom vi var tvungna att försöka fånga in hundfan efter de moment hon fått springa lös... :angel:) men nu när koncentrationsnivån är tillräckligt hög för att matte inte ska få hjärtsnörp av irritation över sin lilla äskling så är det lika bra att passa på!

Frukten och Arwen, 2½ år gammal boxertik

Träningsvana: Ett par kurser och lite hemmaträning, men det var ett bra tag sen nu.

Säkrast på: Inkallning (konstigt nog :D)

Osäkrast på: ...allt annat?

Håller till: Östergötland, Finspång/Norrköping

Mål: Kunna genomföra alla moment hemma.

NU föll poletten ner! Det är ju DU!:D
Jag har funderat på var du tog vägen:laugh:

Jag och Nova 14mån Rottweiler tik.

Tävlingserfarenhet: Nej.

Träningsvana: Har gått en del kurser. Tränar på egen hand.

Säkrast på: Inkallning, hopp, ställande, linförighet.

Osäkrast på: Läggande under gång, apport, platsligg.

Håller till: 4mil Norr om Göteborg.

Mål: Komma till start någon gång inom en snar framtid när platsligg å läggande under gång sitter..

Jamen fan, okej'rå! :D Vi har precis börjat nosa på dethära med tävlingslydnad då jag var dum nog att lova Norries uppfödare att tävla honom i lydnad. Än så länge kan han apporten för LK1 (fast inte riktigt i rätt position än), och inte så mycket mer. Vårt fokus just nu är att få ordning på position i FF och kanske att ligga kvar.

LadyFrost med Norrie, lancashire heeler (6 månader)

Tävlingserfarenhet: Freestyle (för mattes del, med den ofrivilliga freestyleshiban)

Träningsvana: Går tävlingslydnadskurs

Säkrast på: Apporten

Osäkrast på: Resten...

Håller till: Linköping

Mål: Uppflytt till tvåan innan han blir pensionär, ev LPII

kl

Therese och Tiro (9 mån Norrbottenspets)

Tävlingserfarenhet: Ingen alls inom lydnad.

Träningsvana: Tränar på egen hand men hade behövt en duktig instruktör.

Säkrast på: Inkallning, men då pratar vi säkrast och inte säker ;)

Osäkrast på: Allt annat, platsen kommer att bli jobbig.

Håller till: Gällivare

Mål: Första pris under nästa år, LPI under nästa år eller året därpå.

Det här behöver vi verkligen. Är en tävling i februari ganska lägligt som jag försöker sikta in mig på, dock kommer ju snön med dödsäsong inom en månad eller två.

Nu har jag haft ett jättesnurrigt halvår privat så jag tycks ha missat att du faktiskt skaffat dig din heeler nu, grattis! Får man fråga vad det blev för någon? Bild?:)

HAHA! Ursäkta, men där fick jag mig ett litet skratt ändå :D

Men alltså. Vi verkar ju vara många som håller till i Sthlm.
Jag tycker vi ska ses! :D Vet inte hur det ser ut hos er, men vid mig finns iaf en stor, öde fotbollsplan (grus). Finns även staket där man kan binda upp hundar om man har med sig fler än en att träna med. Gratis bilparkering nära och det är lätt att åka hit kommunalt. När jag träffat andra bukemedlemmar brukar vi ses där :p Vill ni komma så hojta till!

Det bjuder jag på, men det är betydligt enklare att hålla sig för skratt IRL... :devil: Men jag vet ju att det bara är mitt eget "fel", vi fick en dålig start på valplivet pga graviditeten.

Vart är det, i Järfälla någonstans gissar jag? Jag träffas gärna, behöver MASSOR med störningsträning med lillskiten. Just nu funkar det bäst kvällar och helger när sambon kan ta barnet eftersom jag saknar bil som rymmer hos allihopa och åka kommunalt med barnvagn, hund och monster lockar inte så jättemycket... :p

Min första punkt på agendan:
Hitta min försvunna klicker... Sågs senaste för ca tre månader sedan. Högt saknad.

Äh, det låter ju bara som om du har en vinthund ;)

Stämmer bra att det är Järfälla. Jakobsberg närmare bestämt, och jag finns ca 10 min promenad från tågstationen så tar man sikte på den hamnar man väldigt rätt. Jag kan ju också åka någonstans med mina damer, det är inga problem, gäller bara att det går att åka kommunalt :)

Jag passade på att filma igår när jag tränade med unga dåren, för att visa att hon faktiskt KAN apportera trots 0an på tävlingen och att vi kan få till läggande under gång utan att det går jättesegt och jag använder sjuttio kommandon samtidigt ;)
Såhär såg det ut: http://www.youtube.com/watch?v=39i0VcRjOX8

Nu har jag haft ett jättesnurrigt halvår privat så jag tycks ha missat att du faktiskt skaffat dig din heeler nu, grattis! Får man fråga vad det blev för någon? Bild?:)

Det blev ett Knorvel! :D Det är en liten Tanspotshund, med mycket vilja och mycket energi (och just nu mycket hormoner, känns det som :crazy: ). Ungefär sisåhära ser han ut:

Norrie 6 months! by derfian, on Flickr

Han är ungefär 2/3 öron och 1/3 hund, men lika glad är han för det ;)

Senast ändrad:

Min första punkt på agendan:
Hitta min försvunna klicker... Sågs senaste för ca tre månader sedan. Högt saknad.

Den ligger kanske på samma ställe som mina två? Jag köpte en ny idag, måste ju börja finslipa positionerna i ff/linförighet. Men attans att de ska vara så dyra, jag skulle behöva en hel påse...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka