Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går riktigt bra, däremot får jag träningsvärken från helvetet. Ska försöka köra styrka tre gånger i veckan, jag tänker att om jag lyckats få det till en rutin att springa tre till fem dagar i veckan i flera år nu så borde jag ju banne mig kunna få till en styrketräningsrutin också!
Wow! Grattis!Här är en glad löpare. Häromdagen nådde jag mitt mål som jag satte i somras. Att springa milen under 45 min.
Jag sprang på strax under 44:40 så jag är VÄLDIGT nöjd
Dessutom är det ju lite tid kvar på säsongen så jag hinner nog slipa lite till på tiden.
Angående intervaller så har det gjort jättestor skillnad för mig, började lägga in intervallpass på allvar för någon månad sedan och har snabbt förbättrar min tid så närmaste tiden kommer det nästan bara bli intervallpass för min del. Har efter tips från min klubb sprungit mest 6x 1000 m med 2 min vila mellan. Då har jag i snitt legat på runt 04:13 , men tempot har legat relativt jämnt mellan de 6 intervallerna. Jag tänkte börja med att lägga in lite trappor närmaste tiden också, hittade något exempel på nätet men kommer inte ihåg det i huvudet.
Har varit helt ur form i sommar men tagit mig samman och börjat springa ca 3ggr i veckan. Har insett att milen för tillfället inte passar mig så jag håller mig till 5-kilometersturer just nu.
Känner mig lite värdelös men tänker att lite löpning är bättre än ingen, eller hur?
Skönt att höra att det inte var så braIgår var det dags för Color run i Stockholm då. Jag som var så taggad när jag anmälde mig hade inte sprungit ett enda steg på nästan tre månader, vad hände där?Först kom semestern och jag fick fullt upp, och sedan blev jag sjuk. En sån där riktig superförkylning ni vet, med öroninflammation, svullna halsmandlar och allt annat kul som hör till
I två månader har jag vart dålig, och även om jag äntligen börjar känna mig lite bättre är det långt ifrån bra. Suck!
Iallafall, jag valde att vara med ändå. Jag tänkte att jag kunde gå hela varvet runt, det är ju ändå världens oseriösaste lopp och jag skulle inte direkt bli den enda. Så var iallafall tanken, fram tills det var min tur att starta. Istället för att gå la jag i högsta växeln och sprang så fort benen bara bar mig under några minuter, så underbart det var att få sträcka ut! Sedan fick jag en riktig hostattack och gick ner till ett lugnare tempoDet tempot höll jag sedan varvet runt, trots förkylning och allt, och vad härligt det var att springa igen! Jag sprang med ett stort leende på läpparna hela vägen runt.
Överlag var loppet egentligen en besvikelse, men det var så himla kul att springa igen att det inte gör något. Loppet skulle vara 5km långt men det var det knappast, efter vad jag läst idag verkar de flesta ha mätt det till runt 4,5km, vissa ännu mindre. Om jag fick gissa skulle jag ha trott på runt tre, mållinjen kom långt innan jag var beredd. Jag hade gärna tagit ett varv tillLite tror jag beror på att jag tidigare bara sprungit i terräng med väldigt mycket backar, och här var det bara plan mark. Själva höjdpunkten, färgkastningen, var ett fiasko. Två färgstationer under hela loppet och där kastades det dessutom knappt någon färg. Jag var färgigare innan loppet startade än efter
Nu känner jag verkligen att jag vill börja springa på riktigt, regelbundet. Vet inte riktigt hur jag ska hinna med det, dygnet har för få timmarTillsvidare får jag satsa på helgerna, tills jag kommit på en plan för att få in det iallafall någon dag under arbetsveckan.
Själva höjdpunkten, färgkastningen, var ett fiasko. Två färgstationer under hela loppet och där kastades det dessutom knappt någon färg. Jag var färgigare innan loppet startade än efter![]()
Dom måste ha prickat helt rätt på mig för jag blev knallgrön under loppet, men tror en fick in en fullträff på mig mitt i ansiktet.
Men jag var också besviken på hela loppet, det skulle varit mer som midnattsloppet med musik längs hela vägen, springa i mörkret i ett industriområdet är inte så roligt, inte ens med pannlampa med..