Isabelle L
Trådstartare
Hej! Tänkte att vi som har hästar med senskador kunde följas åt lite och peppa varandra och diskutera behandlingar osv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör ni andra med era hästar? Jag har läst att vissa hävdar att kontrollerad motion i form av skritt på hårt underlag är bättre än att vila hästarna tom för att då får man mer genomströmning i senan...
Men nu verkar det som min nya häst har något jag misstänker starkt vara någon slags senskada! Är jätterädd för det, han är svullen och öm i senan bak på precis samma sätt som min gamla, men han är inte halt? Någon som har erfarenhet av det?
Dom brukar inte bli halta av senskador, kanske beror lite på vilken sena det är men oftast så märks det bara en svullnad och att dom kanske ömmar lite när man trycker på senana. Är tyvärr därför många rider som vanligt på senskador just eftersom att dom inte är halta.
Bästa om man misstänker något är ju att åka in och UL:a det så man vet. Så man inte förvärrar skadan.