Vi med små storhästar!

Sv: Vi med små storhästar!

Hehe okej :p. Jag älskar att pyssla så det va en perfekt uppgift till mig :)

Det tycker jag med. Men ibland är de kul att rida storhäst som omväxling. Men inte på heltid :p. Så Perla är väldigt lagom för mig. Känner mig varken stor eller liten på henne utan mer lagom. Och det är inte så långt till backen om något händer ;)
 
Sv: Vi med små storhästar!

KL

Kände man sig stor innan så gjorde jag det efter den här skuggan :p

10012422_10203597736169138_1298255796_n.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Haha, snygg bild! :D

Och så ett knapplån:

Min fröken är bara 150 fram, 153 bak (är 4 år så chansen finns att hon iaf växer ikapp rumpan). Jag vill inte ha henne större, älskar min lilla häst :love:

Hon är ett paintsto, kallas Fröken, Chilli, Boomer eller bara Chinook men heter Miss Chinook Bar:

1450157_10151959689065842_987285678_n.jpg


469037_10151137828885842_1141280755_o.jpg


21421_10151731565155842_1452393123_n.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Mina är 149 resp ca 153, jag är 172. Tycker runt 150 är precis lagom. Hade en quarter på 160 cm och han kändes STOR. Men det beror också på hur hästen är byggd, samt vad man vänjer sig vid. På "hopptiden" räknade vi allt under 165 som "ponny", ungefär. Den största jag ridit var 185 och det kändes också rätt okej, på den tiden...
 
Sv: Vi med små storhästar!

åhh henne känner jag igen, född i värmland :)

Vad trevlig hon ser ut, rund och fin i kroppen för att vara 4 :)
 
Sv: Vi med små storhästar!

Har ingen häst varken stor eller liten. Ville bara säga att jag verkligen älskar din lilla häst. Otroligt vacker, underbart uttryck!
 
Sv: Vi med små storhästar!

åhh henne känner jag igen, född i värmland :)

Vad trevlig hon ser ut, rund och fin i kroppen för att vara 4 :)

Det stämmer bra det, då gissar jag på att du känner hennes uppfödare? Jag köpte henne direkt från Sofie så hon har vart med mig sen hon var ett :)

Tack så mycket, hon är jättefin i kroppen och har vart mest hela tiden faktiskt :) På kortet med sadeln var hon 2 år, det nedersta 3 år och det med katten är från i höstas :)
 
Sv: Vi med små storhästar!

Va fin han är! Det blev en lyckad blandning :)

Vet du stammen på honom?
 
Sv: Vi med små storhästar!

Fatima blir på gränsen till för stor för den här tråden tror jag :'( Måste vara 163 nu iallafall och ajg tycker liten storhäst är till o med 160 :P
 
Sv: Vi med små storhästar!

Mitt sto (ägde henne inte då) med föl stod hos sofie och lekte med ihop med din chinook när de var nykläckta :D
 
Sv: Vi med små storhästar!

Jag har nästan bara småttisar :D
152 cm, 156 cm, 158 cm och 158 cm. Sen har jag en på 165 cm, men den tycker jag är stor, och en på 173 cm, och den kan jag inte titta nedåt ifrån, då får jag svindel.
Tävlar lite lätt för att det är kul, men har inga superambitioner längre. En av de på 158 cm har jag dock tävlat tom 140.
 
Sv: Vi med små storhästar!

Å, dem minns jag så väl så, eller iallafall fölet! Min sambo hade velat tagit med sig Cyrillo hem och han är inte ens förtjust i hästar ;) Han älskade att Cyrillo var en riktig liten "Emil i Lönneberga" :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 039
Senast: Badger
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 991
Senast: AW
·
  • Låst
Gnägg Hej! Nu är det så att min dotter ska få en egen häst, efter att hon gått på ridskola i 11 år, vilket jag ser som ganska rimligt då jag...
2
Svar
33
· Visningar
4 101
Senast: IngelaH
·
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 564
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp